اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» در کانون‌های مساجد گیلان
اجراي طرح ملي «مسجد پايگاه قرآن» در کانون‌هاي مساجد گيلان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان؛

اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» در کانون‌های مساجد گیلان

حجت الاسلام حاجتي از اجراي طرح ملي «مسجد پايگاه قرآن» در کانون هاي مساجد استان گيلان خبر داد و خواستار تقويت فعاليت‌هاي قرآني در مساجد شد.
شناسه خبر : 47348 تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتي در نشست با مدیران و رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لاهیجان که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه کانون‌هاي فرهنگي هنري پايگاه‌ جذب نوجوانان و جوانان به مساجد هستند گفت: مساجد محور گفتمان سازی انقلاب اسلامی است تا مردم به‌ویژه جوانان بدانند که هدف از انقلاب اسلامی چه بوده و بر چه اساس شکل گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: فعالیت‌ها باید بر محور مساجد شکل گرفته و از ظرفیت مساجد در نهادینه سازی آموزه‌های دینی و قرآنی با توجه به هجمه‌های دشمن بهره گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های ستاد کانون‌های مساجد، به تشریح طرح قرآنی "مسجد پایگاه قرآن" پرداخت و تصریح کرد: این طرح به‌منظور تحقق منويات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص شکل‌گيری پايگاه‌های قرآنی در مساجد اجرا می‌شود.

حاجتی خواستار تمرکز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جهت تقویت این طرح شد و اظهارکرد: باید با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های ارزشمند قرآنی کانون‌ها چون طرح تلاوت نور به تقویت فعالیت‌های قرآنی مساجد بپردازیم.

وی همچنین شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را مورد اشاره قرار داد و از تمدید مهلت ثبت نام این رویداد تا 30 تیر در سامانه بچه‌های مسجد خبرداد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ادامه با تشریح رویداد فرهنگی هنری مثل چراغ گفت: این رویداد فرهنگی هنری در سه بخش دوره‌های آموزشی، کارگاه تولید محور و فراخوان تولیدات هنری برگزار می‌شود.

وی عکاسی، فیلم برداری، مجری گری و فن بیان، خبرنگاری، فتوشاپ و تدوین، تولید محتوا را از موضوعات این رویداد خواند و اذعان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://meslecheragh.ir/  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.