لزوم هویت بخشی به دختر مسلمان در دهه کرامت
لزوم هويت بخشي به دختر مسلمان در دهه کرامت
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

لزوم هویت بخشی به دختر مسلمان در دهه کرامت

حجت الاسلام حاجتي با تاکيد بر لزوم هويت بخشي به دختر مسلمان در دهه کرامت گفت: فعاليت دستگاه‌ها در دهه کرامت با محوريت مساجد و با مشارکت گروه‌هاي مردمي باشد.
شناسه خبر : 47313 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجتی امروز(چهارشنبه، 27 اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، به تشریح لزوم بزرگداشت باشکوه دهه کرامت و برنامه‌های اجرایی دراین ایام پرداخت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به لزوم هویت بخشی به دختر مسلمان در دهه کرامت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی دشمن جهت تحقیرشدگی دختران و پسران و اتفاقاتی که در این زمینه رقم خورده و گاها جوانان فریب خورده بی حجابی را پیشرفت می دانند، ماموریت ما مقابله با علت‌ها در بحث عفاف و حجاب، در ایامی که به نام حضرت معصومه(ص) نام گذاری شده است، می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌ها در دهه کرامت با محوریت مساجد و با مشارکت گروه‌های مردمی افزود: مسجد ظرفیت عظیمی است که جایگاه ویژه‌ای در حکمرانی اسلامی دارد و مرکز تشکل است و همه ما به نوعی مدیون این مکان مقدس هستیم.

حاجتی با بیان اینکه مسجد به تعبیر امام خمینی(ره) سنگر است و باید آن را حفظ کرد تصریح کرد: این تعبیر امام نشان دهنده این است که ما در جنگ تمدنی امروز که بین دو تمدن لیبرال دموکراسی به رهبری آمریکا و تمدن اسلام به رهبری ایران اسلامی است، برای پیروزی و محفوظ ماندن از آسیب‌ها باید در سنگر مسجد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت با میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) گفت: «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا» شعار محوری این روز بزرگ است و برنامه‌ها حول این شعار، برگزار می‌شود.

حاجتی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی بزرگداشت دهه کرامت در گیلان گفت: اولین جلسه این ستاد به صورت کشوری، و به صورت وبیناری در استان با حضور بنده و حجت الاسلام اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد.

وی ادامه داد: جلسه استانی با حضور دستگاه‌ها برگزار و برنامه‌های پیشنهادی ارائه شد و دستگاه‌ها تا 18 اردیبهشت فرصت داشتند تا برنامه‌های خود را به ستاد ارائه دهند.

حاجتی از تصویب و اجرای 30 برنامه بزرگداشت دهه کرامت در گیلان خبرداد و اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی استان به صورت روزانه برای ستاد دهه کرامت کشور ارسال می‌شود.