اقامه عزای شهادت امام جعفر صادق(ع) در کانون‌های مساجد گیلان
اقامه عزاي شهادت امام جعفر صادق(ع) در کانون‌هاي مساجد گيلان

اقامه عزای شهادت امام جعفر صادق(ع) در کانون‌های مساجد گیلان

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سوگواري و عزاداري در کانون هاي مساجد سراسر گيلان برگزار شد.
شناسه خبر : 47291 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گیلان، ارادتمندان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سراسر گیلان همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب تشیع، مساجد، بقاع و اماکن مذهبی را سیاهپوش کردند و بیرق عزا به همت بچه مسجدی‌ها در سراسر استان برافراشته شد.

گیلانیان ولایتمدار با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در غم شهادت این امام همام سوگواری کردند و ویژه برنامه‌هایی در سراسر استان برگزار شد.

کانون‌های مساجد گیلان نیز با برگزاری ویژه مراسم‌های سوگواری و در قالب دستجات سینه زنی در غم شهادت جانسوز امام جعفرصادق (ع) به سوگ نشستند ومساجد و خیابان‌‌های استان صحنه دلدادگی و ارادت شیفتگان به ائمه اطهار (ع) بود.

انتشار ویژه نامه و روزنامه دیواری با موضوع شهادت امام جعفر صادق(ع) و تبیین ویژگی‌های شخصیتی و سیره این امام همام توسط نوجوانان عضو کانون و نشست‌های بصیرت افزایی از جمله برنامه‌هایی بود که در برخی از کانون‌ها برگزار شد.

کانون فاطمه الزهرا(س) توتکابن رودبار در راستاي اجراي رزمايش مواسات و همدلي، بسته‌هاي گوشت قرباني را در شب شهادت امام جعفرصادق (ع ) بين نيازمندان توزيع کرد.

طبخ غذای گرم و برپایی ایستگاه صلواتی توسط نوجوانان عضو کانون از دیگر برنامه‌هایی بود که در شب و روز شهادت رییس مکتب تشیع به همت کانون‌ها در برخی مناطق استان انجام گرفت.

سخنرانان و مداحان نیز در آیین‌‌های عزاداری که به همت کانون‌های مساجد برپا شد، به تبیین زندگانی، ابعاد شخصیتی، فضائل و ویژگی‌‌های اخلاقی امام ششم شیعیان ‌پرداختند.

برپایی روضه‌های خانگی، اجرای طرح تلاوت نور، دسته‌جات سینه زنی و مداحی از دیگر برنامه‌هایی بود که به همت کانون‌های مساجد در سالروز شهادت رییس مکتب تشیع، امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.