هدف مسابقات «مدهامتان» پرورش نسلی قرآنی از مساجد است
هدف مسابقات «مدهامتان» پرورش نسلي قرآني از مساجد است
داور مسابقات قرآن کریم:

هدف مسابقات «مدهامتان» پرورش نسلی قرآنی از مساجد است

احدي با بيان اينکه مسابقات قرآني مدهامتان حلقه اتصال بين قرآن‌آموزان با مساجد است گفت: هدف مسابقات قرآني مدهامتان پرورش نسلي قرآني از مساجد است.
شناسه خبر : 47036 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

« صفرعلی احدی» در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گیلان، با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی « مدهامتان » در استان گیلان گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان فرصتی برای شناسایی و ارزیابی استعدادهای قرآنی با محوریت مساجد و کانون‌های مساجد است.

وی با اشاره به تفاوت مسابقه قرآنی مدهامتان با مسابقات قرآنی سایر دستگاه‌ها افزود: مسابقه مدهامتان با محوریت مساجد برگزار می‌شود و شرکت کنندگان از طریق مساجد معرفی می‌شوند که ضمن ایجاد فضای رقابتی میان مساجد محلات، منجر به ترویج فضای قرآنی در جامعه می‌شود.

این مربی و داور قرآن، برقراری ارتباط بیشتر بچه‌های قرآنی با مسجد را از مزیت‌های مسابقات «مدهامتان» دانست و افزود: شناسایی و برقراری ارتباط بین متولیان مسجد و بچه‌های قرآنی شهر از دیگر مزیت‌های این مسابقه قرآنی است.

وی اظهارکرد: مسابقات قرآنی مدهامتان حلقه اتصال بین قرآن‌آموزان با مساجد را فراهم می‌کند و باعث جذب آنان به این مکان مقدس در کنار مراکز قرآنی می‌شود.

احدی بر تبلیغ و اطلاع‌رسانی گسترده این مسابقات در سطح استان تاکید کرد و اذعان داشت: باید یک بخش خبری ویژه در استان برای تشریح این رویداد بزرگ قرآنی با حضور متولی برگزاری مسابقات اختصاص یابد و اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی و رسانه‌های فراگیر انجام شود.

این حافظ قرآن کریم هدف از برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان را پرورش نسلی قرآنی از مساجد برشمرد و تصریح کرد: این مسابقات ویژه قرآن‌آموزان کلا‌س‌های قرآنی مساجد است، اما محدود به بچه‌های مسجد نیست و سایر قرآن‌آموزان در صورت معرفی از سوی یک مسجد می‌توانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

این داور قرآن ادامه داد: معرفی متسابقین از سوی مساجد، موجب رونق این مکا‌ن‌های مقدس با حضور بچه‌های قرآنی می‌شود.

احدی با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان 1402 که فرمودند:" مساجد باید پایگاه‌های قرآنی باشند" افزود: مسابقات قرآنی مدهامتان در جهت تحقق فرامین رهبری و تبدیل مسجد به پایگاه قرآن است.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛ «مساجد را برای قرآن بنا کرده‌اند.» خاطرنشان ساخت: اصل مساجد برای این است که قرآن بروز و ظهور پیدا کند.