مساجد پایگاه برنامه‌های دهه کرامت باشند
مساجد پايگاه برنامه‌هاي دهه کرامت باشند
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان:

مساجد پایگاه برنامه‌های دهه کرامت باشند

حجت الاسلام حاجتي از برگزاري برنامه‌هاي بزرگداشت دهه کرامت در مساجد، بقاع متبرکه و محلات سراسر گيلان خبرداد و گفت: اين جشن‌ها با مشارکت مردم و به صورت فراگير برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 46860 تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

حجت الاسلام «رضا حاجتي » در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گيلان با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و لزوم برگزاری برنامه‌ها به صورت مردمی گفت: جشن‌های دهه کرامت که از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد، باید با مشارکت مردم برگزار شده و فراگیر شود.

دبير اجرايي ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گيلان، با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت مساجد و اماکن مذهبی برگزار شود افزود: در برگزاری برنامه‌ها باید توجه ویژه‌ای به موضوع جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، شود.

وی در ادامه ولادت حضرت معصومه(س) که روز ملی دختر نامگذاری شده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به شرایط حساسی که دشمنان در جامعه علی‌الخصوص برای دختران و بانوان ایجاد کرده‌اند، جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختر باید به صورت ویژه برگزار شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گيلان، از تصویب 30 ویژه برنامه برای بزرگداشت دهه کرامت خبرداد و بیان کرد: برگزاری مراسم «دختران مسجد» به منظور تجلیل از دختران فعال در مساجد و اماکن مذهبی از اهم برنامه‌هاست.

به گفته وی، تجلیل از دختران نمونه دارای مقام‌های علمی، هنری و ورزشی  و زمینه سازی فعال شدن پویش‌های مجازی سراسری با هشتگ‌های «# امام_رضائی_ام»، «خدمت_کریمانه»، «#فدای_ دخترم» و «#حضرت_معصومه_بهترین_دختر_دنیا» از ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در گیلان است.

حجت الاسلام حاجتی از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در مساجد، بقاع متبرکه و محلات سراسر استان خبرداد و اذعان کرد: جشنواره مردمی دهه کرامت به منظور ایجاد نشاط معنوی و فضایی شاد و مفرح همراه با اجرای برنامه‌های تبیینی در پیاده راه فرهنگی رشت و همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی همایش‌ها و نشست‌های تبیینی و بصیرتی به‌منظور تبیین مقام و سیره رفتاری امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و تقویت عقاید دینی جوانان به‌ویژه دختران با بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و حلقات صالحین در دستور کار است.

حاجتی با اشاره برپایی محاقل قرآنی و مسابقات فرهنگی و هنری در دهه کرامت تصریح کرد: کاروان‌های شادی در شهرها و روستاهای سراسر استان همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به حرکت در می‌آید و مسجدی‌ها استقبالی باشکوه از کاروان خادمان و پرچم رضوی در شهرستان‌های مختلف خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) الگویی کامل برای جامعه است اظهارکرد: عفاف و حجاب در سیره حضرت معصومه(س) بهترین درس برای بانوان جامعه است و در این راستا نمایشگاه عفاف و حجاب همراه با تجلیل از بانوان محجبه و اهدای گل و هدیه به دختران رهگذر برپا می‌شود.