شناخت جایگاه مسجد کمک بزرگی برای تربیت هنرمندان ارزشی است
شناخت جايگاه مسجد کمک بزرگي براي تربيت هنرمندان ارزشي است
دغدغه‌مندی یکی از مدیران کانون‌های تخصصی در استان گیلان؛

شناخت جایگاه مسجد کمک بزرگی برای تربیت هنرمندان ارزشی است

احمد دوستي، در جريان وبينار تکريم از هنرمندان مسجدي انقلابي گفت: شناخت جايگاه مساجد و مسئوليت پذيري در قبال وظايفي که بر عهده گرفته‌ايم مي‌تواند کمک بزرگي براي رشد و تربيت هنردوستان باشد.
شناسه خبر : 46349 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

«ساحل احمد دوستی» در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گیلان، مساجد را از جمله مهمترین مکان هایی دانست که علاوه بر مسائل دینی و مذهبی به راحتی می تواند مروج برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی و... در راستای ارزش ها باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مهدیه روستای نیاکو آستانه اشرفیه با تاکید بر ضرورت توانمندسازی افراد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد نقش بسیار ارزشمندی در تربیت اعضاء و فرزندان این مرز و بوم دارند.

این هنرمند انقلابی مسجدی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت مساجد و کانون‌های مستقر در آن، تربیت نسل حاذق، توانمند و خوش فکر هنرمند را محصول اعتقاد و تعهد مومنی دانست که از دل مسجد بیرون آمده باشد و اظهار داشت: با تلاش و پشتکار مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توان زمینه را برای افراد توانمند و خلاق فراهم کرد.

وی تصریح کرد: شناخت جایگاه مساجد و مسئولیت پذیری در قبال وظایفی که بر عهده گرفته ایم می تواند کمک بزرگی برای رشد و تربیت هنردوستان باشد.

احمددوستی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری مهدیه  از سال ۷۲ در مسجد آقا سیدعلی روستای نیاکو تاسیس شد افزود: خیلی زودتر از تاسیس کانون های فرهنگی و هنری زیادی در این مسجد انجام می شد.

 

مدیر کانون مهدیه در ادامه گفت‌وگو اظهار داشت: کانون مهدیه از کانون های تخصصی در زمینه فرهنگی و هنری است که در سطح شهرستان، استان و حتی کشور شناخته شده است. اذعان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم، آموزش بازیگری و تولیدات کارهای نمایشی، مستند، تتاتر و فیلم کوتاه، سرود و پرورش قاریان مطرح کشوری از جمله فعالیت‌های مستمر این کانون است و فعالیت‌ها با نگاه حرفه‌ای و تخصصی انجام می گیرد.

وی خود را نویسنده، بازیگر و کارگردان معرفی کرد و گفت: مدت ۳۰ سال است که در زمینه هنر فعالیت دارم و افتخارم این است که فعالیت هایم را از مسجد شروع کرده ام. ماین کانون توانسته در بخش کارهای هنری، نمایشی و فیلم‌‌سازی در سطح استان و کشوری، مقام اول تا سوم را کسب نماید.

احمددوستی عنوان کرد: ما توانستیم به همراهی بچه های مسجد و اعضای کانون مقام های اول، دوم و سوم جشنواره ها و مسابقات را کسب کنیم.

مدیر کانون مهدیه افزود: کانون هیچ‌گونه امکاناتی حتی در حد ابتدایی و ناچیز ندارد مثلا جایگاه، دفتر و محلی برایش تعریف نشده است و از لحاظ بودجه هم نسبت به همه کارهای تولیدی و مقام‌هایی که کسب شده، توجه خاصی نشده و نمی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۲ سال است مدیریت کانون را بر عهده گرفته ام و تمامی کارهایی که انجام می شود را با هزینه هایی شخصی انجام می دهم. از مسئولین تقاضا دارم به بودجه کانون ما نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

احمددوستی خواهان برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های هنری بویژه بازیگری در مساجد، برگزاری جشنواره های تئاترخیابانی و صحنه ای به منظور دیده شدن هنرهای مسجدی شد و افزود: طرح های تولیدی زیادی در موضوعات دفاع مقدس، آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد، عفاف و حجاب، آسیب های ماهواره و پیامدهای استفاده نادرست از فضای مجازی داریم که دیده نشده است و باید حمایت مادی شود تا  دیده و داوری شود.

مدیر کانون مهدیه با تاکید بر اینکه این هنر و زبان هنر است که جامعه را می سازد و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود: «هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست»  تصریح کرد: اگر از بابت بودجه به کانون رسیدگی شود تا ما بتوانیم به این گونه کارها و تولیدات ادامه دهیم، بسیاری از دغدغه ها رفع خواهد شد.