نگاهی به فعالیت‌های کانون باب الحوائج (ع) مسجد جمعه چالکیاسر لنگرود در بهار قرآن
نگاهي به فعاليت‌هاي کانون باب الحوائج (ع) مسجد جمعه چالکياسر لنگرود در بهار قرآن

نگاهی به فعالیت‌های کانون باب الحوائج (ع) مسجد جمعه چالکیاسر لنگرود در بهار قرآن

عابديني، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون باب الحوائج(ع) در ماه مبارک رمضان گفت: اعضاي کانون تلاش مي‌کنند در اين ايام برنامه‌هاي مختلفي را در راستاي گراميداشت ماه ضيافت الهي در سطح کانون و مسجد اجرا کنند.
شناسه خبر : 46030 تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۱

«سید محمد صادق عابدینی گیلانی» در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از گیلان بیان کرد: کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکياسر در سال 1392 تاسیس شد و بیش از 9 سال در شهرستان لنگرود مشغول به فعالیت می‌باشد و تاکنون توانسته 500 نفر از نوجوانان، جوانان دختر و پسر و همچنین بزرگسالان اعم از زن و مرد  را جذب کند.

مدیر کانون‌ فرهنگی و هنری باب الحوالج چالکیاسر لنگرود گفت: از شروع راه اندازی سامانه فهما با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف و ثبت آن‌ها در سامانه، چند دوره جزء کانون‌های برتر شهرستان، استان و کشور بوده است. این کانون با همکاري قرارگاه فرهنگی شهدای مسجد جمعه چالکیاسر برنامه‌های متنوعی در ماه مبارک رمضان برگزار می کند. اقامه فریضه نماز های ظهر و عصر و مغرب و عشاء همراه با تلاوت قرآن با معنی و قرائت دعاهای ویژه این ماه، احکام، سخنرانی امام جماعت از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام مراسم جشن و مولودی خوانی و توزیع نان صلواتی، با کمک خیرین از روز ولادت تا پایان ماه مبارک از برنامه‌های دیگر کانون است.

عابدینی گفت: ضیافت افطاری ویژه بانوان نیز در یکی از شب‌های ماه مبارک نیز ویژه خواهران  پیش بینی شده است. برپایی مراسم شب های لیالی قدر همراه با سخنرانی و مداحی نیز با استقبال روزه داران و نمازگزاران چالکیاسر برگزار خواهد شد و در روز عید فطر برپایی نماز عید فطر در صحن مسجد جمعه چالکیاسر همراه با پذیرای صبحانه نان خلفه و تخم مرغ صورت خواهد گرفت و در این مراسم نیز از مکبران نوجوان و قاریان جوان که در طول سال با کانون همکاری داشته اند تقدیر خواهد شد.

این فعال مسجدی در باره اجرای طرح تلاوت نور اذعان داشت: برای یازدهمین سال پیاپی طرح تلاوت نور باحضور قاریان و با مشارکت نمازگزاران، هر شب بعداز نماز مغرب و عشاء با همکاری قرارگاه فرهنگی شهدای مسجد جمعه چالکیاسر برگزار می شود.

وی ادامه داد: با هدف ترویج و تقویت فعالیت قرآنی در سطح جامعه و تشویق نوجوانان و جوانان، طرح تلاوت نور با حضور یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر در مسجد جمعه چالکیاسر برگزار شد.

مدیر کانون‌ فرهنگی و هنری باب الحوالج چالکیاسر لنگرود تصریح کرد: طرح تلاوت نور هر شب یک صفحه با معنی، میانگین ۲۰۰ نفر به مدت ١١ سال در مسجد جمعه چالکیاسر برگزار شد و در این طرح که به صورت روزانه برگزار می‌شود تعداد ۲۰۰ نفر به ختم کل قرآن می پردازند که بیشترین اعضای شرکت کننده نمازگزاران منطقه چالکیاسر هستند.