ماه مبارک رمضان در مساجد دهستان چهار محل رودبار
ماه مبارک رمضان در مساجد دهستان چهار محل رودبار
مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت خبر داد؛

ماه مبارک رمضان در مساجد دهستان چهار محل رودبار

محبوب زاده برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان در مساجد دهستان چهار محل را تشريح کرد.
شناسه خبر : 45824 تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از گیلان دهستان چهارمحل از توابع بخش خورگام در محدوده چهل کیلومتری شرق رودبار قرار دارد. کانون ولایت مسجد امام زمان(عج) روستای چهارمحل رودبار تلاش کرده تا با محور قرار دادن مسجد و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در رفع مشکلات مردم قدم بردارد.

«نادره محبوب زاده» مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت و همسرش حجت الاسلام محمدحسین صدیقی زوج طلبه‌ای هستند که بدون هیچ توقعی و بر اساس رسالت دینی و خدمت به محرومین در این مسیر  تلاش می کنند و با فعال کردن کانون ولایت به مسجد صاحب الزمان(عج)  و مسجد جامع  چهار محل  رونق داده و مسجد را محور تمام فعالیت‌های خود قرار داده اند.
محبوب زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از گیلان با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان  اظهار کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان به همت  کانون  ولایت در مسجد  امام زمان(عج)  و مسجد جامع دهستان چهارمحل اجرایی می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت افزود: مسجد صاحب الزمان(عج) و مسجد جامع چهار محل در یک خیابان و نزدیک هم قرار دارد نماز جماعت ظهر و عصر  در این مساجد همراه با بیان احکام توسط حجت الاسلام صدیقی برگزار می‌شود. مراسم جزء خوانی بانوان را بنده  بعد از نماز در پایگاه بسیج مسجد جامع با حضور بانوان چهارمحل برگزار می‌کنم و مراسم جزء خوانی و تفسیر قرآن کریم، ویژه برادران بعد از نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام صدیقی در مسجد صاحب الزمان(عج) چهار محل برگزار می‌شود.  

وی افزود: نماز مغرب و عشاء هم  بعد از افطار و به فاصله کم در هر 2 مسجد به امامت حجت الاسلام صدیقی همراه با سخنرانی و شرح ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
 
این فعال مسجدی در ادامه افزود: در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع)  ضیافت افطاری و مراسم  مولودی خوانی  با حضور مردم  در مسجد جامع چهار محل برگزار  خواهد شد و حجت الاسلام صدیقی و کربلایی غلامپور  به مولودی خوانی و مداحی  می‌پردازند.


محبوب زاده در باره ویژه برنامه‌های لیالی قدر گفت: مراسم احیاء شب‌های قدر و قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن بسر در هر ۲ مسجد برگزار می‌شود و در صورت مساعد بودن آب و هوا در روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) مراسم عزاداری و دسته روی نیز خواهیم داشت.


 مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت در باره نماز عید سعید فطر گفت: نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام صدیقی در هر دو مسجد با فاصله زمانی کوتاه برگزار و از مردم پذیرایی می‌شود.


وی در پایان به توزیع  ۲۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان چهار محل اشاره کرد و گفت: این بسته ها شامل مرغ گرم، ماکارونی، روغن، خرما، قند، چای، مایع ظرفشویی ، رب گوجه فرنگی، زولبیا و بامیه و دستمال کاغذی بود که همزمان با سال نو و ماه مبارک رمضان توزیع شد.