مروری بر فعالیت‌های کانون شهید «محمد هدایتی» رشت در بهار قرآن/ از برپایی سفره افطار تا برگزاری جام رمضان
مروري بر فعاليت‌هاي کانون شهيد «محمد هدايتي» رشت در بهار قرآن/ از برپايي سفره افطار تا برگزاري جام رمضان

مروری بر فعالیت‌های کانون شهید «محمد هدایتی» رشت در بهار قرآن/ از برپایی سفره افطار تا برگزاری جام رمضان

قمي، از برگزاري جشن و ضيافت بزرگ افطاري در شب ولادت امام حسن مجتبي(ع) و همچنين برگزاري مسابقات جام رمضان به همت کانون فرهنگي هنري شهيد «محمد هدايتي» رشت خبر داد.
شناسه خبر : 45793 تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۶

«مرتضی قمی» در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «شهید محمد هدایتی» مسجد حسن مجتبی(ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان، افزود: این فعالیت ها ویژه نمازگزاران و روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید «محمد هدایتی» رشت گفت: این فعالیت ها از اقامه نماز جماعت صبح و قرائت ادعیه وارده ویژه ماه مبارک رمضان آغاز می شود و در نوبت دوم، 45 دقیقه قبل از اذان ظهر، نماز قضای یک شبانه‌روز اقامه می شود؛ همچنین بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر حجت‌الاسلام «سید امیر مهدی موسوی» سخنرانی می کند؛ ضمن اینکه قرائت ترتیل یک جزء قرآن بعد از نماز از جمله دیگر برنامه‌های این کانون در ظهرهای ماه رمضان است.


وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و در ادامه سخنرانی حجت الاسلام «سید اسماعیل میرهاشمی» 45 دقیقه بعد از اذان مغرب از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برقرار است.


این فعال مسجدی در ادامه از برپایی مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) در روز چهارشنبه 16 فروردین ماه خبر داد و افزود: پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، ضیافت افطاری نیز در دستور کار کانون قرار دارد و پیش بینی پذیرایی از 200 نفر را کرده ایم.

 مدیر کانون شهید «محمد هدایتی» رشت، در ادامه  از برگزاری جام رمضان ویژه نوجوانان و جوانان خبر داد و افزود: این مسابقات در رشته های تنیس روی میز و دارت برگزار خواهد شد.


وی در باره اقامه نماز عید فطر گفت: این نماز راس ساعت 8 صبح به امامت حجت الاسلام «سید اسماعیل میر هاشمی» در داخل مسجد امام حسن مجتبی(ع) جماران رشت برگزار می‌شود.