رسالت کانون‌های مساجد شناسایی، هدایت و پرورش نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنر است
رسالت کانون‌هاي مساجد شناسايي، هدايت و پرورش نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنر است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان؛

رسالت کانون‌های مساجد شناسایی، هدایت و پرورش نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنر است

ثقتي گفت: بايد نوجوانان و جوانان علاقمند به هنر در سطح محلات را شناسايي و از طريق کانون‌هاي فرهنگي هنري نسبت به هدايت و پرورش آنها مبادرت ورزيم.
شناسه خبر : 45677 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۴۷

به گزارش ستاد هماهنگي کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گيلان، رضا ثقتي امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ اسفند) در مراسم گراميداشت سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و تجليل از کانون‌های فعال منتخب، در تالار مرکزي رشت گفت: باور دارم کساني که در ۳۰ سال قبل آمدند و بر تاسيس کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد مهر تاييد زدند يقينا اغتشاشات و فتنه‌هايي که نظير آن را در سال ۱۴۰۱ ديديم، پيش‌بيني کرده بودند. 

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان افزود: بسياري از شخصيت‌هايي که سر سفره نظام ارتزاق کرده و يا سلبريتي شدند و پشت نظام را در فتنه‌ها خالي کردند، متاسفانه ما در اينجا دستمان خالي بود و جامعه هنري و فرهنگي نتوانست آنطور که بايد و شايد از جبهه انقلاب دفاع کند.

وي در ادامه‌ اظهار داشت: هدف ما از ابتدا اين بود تا جوانان اين مرز و بوم در سايه و پشتوانه الهي و معنوي مسجد به هنرمند تراز اسلامي و انقلابي تبديل شوند تا انقلاب و نظام اسلامي را از پيچ و خم هاي تاريخي نجات دهد، اما کانون هاي مساجد در مسير تربيت هنرمند انقلابي و مسجدي دچار يک انحراف تاريخي شد و به سمت فعاليت هاي زودگذر پيش رفت.

ثقتي عنوان کرد:  کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اخيرا به اساسنامه خود بازگشته و در گيلان هم ما نشانه‌هاي آن را مشاهده مي‌کنيم و اين دقيقا همان مسيري است که براي فلسفه وجودي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد يعني پرورش هنرمند مسجدي ‌و انقلابي تعريف شده بود.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان تصريح کرد: بايد فعاليت‌ ها در کانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد به گونه‌اي باشد تا ما بهترين خوشنويسان، بهترين موذنين، بهترين شاعران و بهترين هنرمندان را در مسجد تربيت کنيم‌ تا بواسطه آن يک رقابت خوبي بين مساجد و ساير حوزه‌هاي فرهنگي ايجاد شود.

وي رويداد آموزشي فرهنگي مثل چراغ را راهکاري براي زدودن انحراف تاريخي شکل گرفته در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد دانست و افزود: بايد نوجوانان و جوانان علاقمند به هنر در سطح محلات را شناسايي و از طريق کانون‌ هاي فرهنگي هنري نسبت به هدايت و پرورش آنها اقدام کنيم.

ثقتي افزود: جهاد تبيين جزو پيش‌بيني‌ هاي عالمانه مقام معظم رهبري است. بسياري از مشکلات ما به واسطه عمل نکردن به همين راهبرد جهاد تبيين است زيرا هر جا که پرچم آگاه سازي جامعه برافراشته شد توانستيم راه ورود و نفوذ دشمن را مسدود نماييم.  

وي با گراميداشت ياد و ايثار و از خودگذشتگي شهدا اظهار داشت: بزرگترين خدمتي که مي‌ توانيم در قبال انقلاب اسلامي انجام دهيم اين است که در جهت برجسته سازي و عملي کردن جهاد تبيين قدم برداريم. 

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان گفت: بسياري اينگونه سخن مي‌گويند که جوانان از انقلاب بريده‌اند اما اين سخن درست نيست زيرا اين جوانان دلداده انقلاب هستند و تنها ما مسئولان بايد با لحني درست و قابل قبول و با تغيير شيوه‌ هاي معمول موضوعات را براي آنان تبيين کنيم.

ثقتي با تاکيد بر استفاده از شيوه‌ هاي نو و‌ جديد در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: بستر کار ما بستري الهي است و همه چيز براي ما فراهم شده و بايد از اين ظرفيت‌ ها براي کمک و اعتلاي انقلاب اسلامي استفاده کنيم.

وي گفت: در حال حاضر پدران و مادران براي تربيت فرزندان خود دغدغه دارند مديران کانون هاي فرهنگي هنري و روحانيون مساجد ما مي‌ توانند در اين عرصه ورود کرده و نقش‌ آفريني کنند.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان با اشاره به افزايش استقبال مردم از زيست عفيفانه گفت: دشمن هجمه شديدي را عليه انقلاب اسلامي آغاز کرده و آنچه که در اينجا اهميت دارد اين است که استراتژي ما در اين وضعيت چگونه است.

وي تاکيد کرد: در اوضاع کنوني نبايد از بستر فضاي مجازي غافل شويم و چه خوب است کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين حيطه را هم مد نظر خود قرار بدهند، زيرا اين حوزه، حوزه‌ اي بسيار اثرگذار در جامعه محسوب مي‌ شود.