برگزاری جشنواره فجر انقلاب به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان
برگزاري جشنواره فجر انقلاب به همت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان؛

برگزاری جشنواره فجر انقلاب به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

همزمان با ايام الله دهه فجر جشنواره فجر انقلاب در 6 بخش به همت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 44276 تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

حجت السلام رضا حاجتی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان  ابا اشاره به برگزاری جشنواره فجر انقلاب در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور و استان گیلان  گفت اظهارکرد: این جشنواره در ۶ بخش  فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، کتابخوانی چغک و پلاکارد نویسی برگزار می‌شود. برگزار می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهار داشت: بخش فجرانه جشنواره شامل آذین‌بندی محله پیرامون مسجد به مناسبت دهه فجر است که به زیباترین، خلاقانه‌ و متفاوت‌ترین،‌نوجوانانه‌ترین و کم هزینه‌ترین آذین‌بندی جوایزی اهدا می‌شود بخش حرف حساب که در دو بخش «محتوای پلاکارد، عکس نوشت و پیام کوتاه» و « شعار برای راهپیمایی 22 بهمن» برگزار می شود.

وی گفت: بخش پلاکارد که در بردارنده آگهی، پوستر یا علامتی است که در راهپیمایی‌ها حمل می‌شود و عکس نوشته ترکیبی از عکس و نوشته در قالب یک تصویر است و این عکس‌ها و نوشته‌ها درکنار هم یک پوستر شده و به بیننده پیام خود را منتقل می‌کند.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به بخش سهم من گفت: این مسابقه در راستای مقابله با تلاش دشمن در از بین بردن عزت نفس ملی و نادیده گرفتن کارآمدی و دستاوردهای انقلاب  طراحی شده  که هر یک از شرکت کنندگان به معرفی دستاوردی از انقلاب یا یکی از پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف در قالب یک ویدئوی یک دقیقه‌ای می‌پردازند که به جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین آثار دریافتی پس از داوری، جوایزی اهدا می‌شود.


حجت الاسلام حاجتی با اشاره به بخش سهم من گفت: این مسابقه در راستای مقابله با تلاش دشمن در از بین بردن عزت نفس ملی و نادیده گرفتن کارآمدی و دستاوردهای انقلاب  طراحی شده  که هر یک از شرکت کنندگان به معرفی دستاوردی از انقلاب یا یکی از پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف در قالب یک ویدئوی یک دقیقه‌ای می‌پردازند که به جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین آثار دریافتی پس از داوری، جوایزی اهدا می‌شود..
 
وی گفت:  مسابقه مترسک‌ها ویژه روز راهپیمایی 22 بهمن ماه است و علاقمندان با ساخت، نمایش و به آتش کشیدن مترسک‌های استکبارجهانی و ارسال عکس از آن می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. مشارکت اعضاء کودک و نوجوان کانون‌ها  در آن بسیار مهم است و برای  آثاری که بازتاب خبری – تصویری آنها در رسانه‌ها منعکس شود، داوری ملی و جایزه جداگانه در نظر گرفته شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ابا اشاره به مسابقه ملی کتابخوانی چغک اظهار داشت: این بخش  ویژه نوجوانان گروه سنی (۱۳ تا ۱۹ سال) است است و علاقمندان  جهت شرکت در این مسابقه می توانند به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir  مراجعه  کنند.
حجت الاسلام حاجتی در ادامه افزود: اعضاء کانون‌های فرهنگی هنری  مساجد گیلان می‌توانند آثار خود را ز طریق پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و گپ به شماره همراه ۰۹۳۳۰۴۴۱۸۴۲  ارسال کنند.
وی اذعان داشت:  مهلت ارسال آثار در تمامی بخش‌ها  23 بهمن ماه است و اختتامیه جشنواره شنبه(29بهمن) مصادف با عید مبعث برگزار شده و جوایز آن به‌صورت استانی اهدا می‌شود.