نشست خبری کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گیلان برگزار شد
نشست خبري کميته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گيلان برگزار شد

نشست خبری کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گیلان برگزار شد

نشست خبري کميته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گيلان در آستانه سالروز چهل و چهارمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در جمع خبرنگاران برگزار شد.
شناسه خبر : 44205 تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان حجت الاسلام «رضا حاجتی» با تبریک فرا رسیدن طلیعه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برنامه‌های دهه فجر امسال با رویکرد گفتمان سازی انقلاب و با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان بر روایت وقایع انقلاب در مساجد برای نسل جدید که مورد هجمه دشمنان هستند تاکید کرد و افزود: باید گفتمان انقلاب اسلامی تقویت شود و ایام فجر فرصت خوبی برای این امر با محوریت مساجد است.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال 20 عنوان ویژه برنامه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اجرا می‌شود اظهارکرد: آذين بندي مساجد، ارائه خدمات در مساجد مثل ويزيت رايگان و اعزام گروه هاي فعال اجتماعي به محلات و اجراي برنامه با محوريت مساجد و برپایی ميز خدمت با حضور مسئولين استانی در مصلی نماز جمعه از جمله این برنامه‌ها است.

حاجتی از برگزاری مراسم " 10 شب 10 مسجد" در کانون‌های فرهنگی هنری منتخب شهرستان رشت خبرداد و بیان کرد: شب‌های خاطره و  روايت گری با حضور راویان انقلاب در مساجد اجرا می‌شود، همچنین انقلابيون محله در مسجد تجلیل و تکریم می‌شوند.


وی برگزاری جلسات تبيينی گفتمان انقلاب اسلامی در مساجد منتخب را از برنامه‌های شاخص کمیته مساجد گیلان در ایام الله فجر برشمرد و تصریح کرد: سرودهای انقلابی از ماذنه های مساجد قبل از اذان  مغرب پخش می‌شود.
وی اكران فيلم هاي جشنواره عمار در مساجد، اجراي سرودهاي خياباني در جوار مساجد، اجرای تئاتر مسجدي با موضوع انقلاب اسلامي، برپايي نمايشگاه دستاورد هاي انقلاب اسلامي و همچنين استعمار گري هاي تمدن ليبرال دموكراسي به رهبري آمريكا و کارناوال شادي از مساجد را از دیگر برنامه های بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

 ديدار با خانواده شهدا، برگزاري مسابقه ساخت مترسك و پلاكارد توسط بچه هاي مسجد و استفاده از آن در راهپيمايي ۲۲ بهمن، برگزاری المپياد ورزشي مساجد با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، تجلیل از قاریان و خادمان قرآن کریم، نورافشانی مساجد در شب 22 بهمن  از دیگر برنامه های اجرایی مورد اشاره حاجتی در کانون های مساجد بود.

وی از برگزاري رويداد فرهنگي هنري "مثل چراغ " به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد و گفت: فراخوان این رویداد همزمان با آغاز دهه فجر در سطح استان انجام شد.

حاجتی با اشاره به برپایی محفل انس با قرآن همزمان با دهه فجر در مساجد سراسر استان اعلام کرد: در رشت نیز محفل انس با دوشنبه( 17 بهمن) در مسجد امام جعفر صادق(ع) خیابان فلسطین با حضور قاری بین المللی برگزار می‌شود.