آیین معنوی اعتکاف در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود
آيين معنوي اعتکاف در کانون‌هاي مساجد گيلان برگزار مي‌شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان:

آیین معنوی اعتکاف در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود

آيين معنوي اعتکاف به ميزباني کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 44140 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۷

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان با تبریک ولادت امام جواد(ع) و سالروز چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به فضائل ماه رجب بعنوان یکی از سه ماه با عظمت سال گفت: ماه رجب و مراسم معنوی اعتکاف ظرفیت مناسبی برای خودسازی و تقویت خویشتن داری است. همچنین تمرین عبادت خدا در اول وقت و تمرین معاشرت با انسانهای صالح و ارتباط با مسجد است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان اظهارکرد: تقارن مراسم معنوی اعتکاف با ایام‌الله دهه فجر، فرصت و محل مناسبی برای روشنگری و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و توطئه‌های دشمنان است.

وی اظهار داشت: اعتکاف یکی از شعائر عظیم اسلام که با اثرگذاری بالایی که در جامعه دارد یک فعالیت مهم  دینی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی محسوب می شود که علاوه بر تأثیرات فردی(خودسازی)، انقلابی در جامعه به راه می اندازد که آثار و برکات آن فراوانی است.

حجت الاسلام حاجتی برپایی اجتماع عظیم اعتکاف و احیای این فریضه در کشور را یکی از افتخارات و به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از رویش‌های جمهوری اسلامی ایران برشمرد که با حضور پرشور و استقبال بسیار خوب از سوی جوانان و نوجوانان  مومن و انقلابی همراه است و می‌ تواند از آنان در مقابل تهاجم  و شبیخون فرهنگی دشمن محافظت کند.

سرپرست ستاد فهما استان گیلان با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای ایام اعتکاف توسط کانون‌های فرهنگی هنری برنامه ریزی شده است عنوان کرد: این برنامه‌ها شامل قرائت و تفسیر قرآن کریم، ادعیه خوانی، مناجات خوانی، جلسات مشاوره و بیان احکام و سخنرانی‌های معرفتی با موضوع جهاد تبیین، حلقه‌های بصیرتی، است، که از روز شنبه ۱۵ بهمن ماه مصادف با ۱۳ ماه رجب ولادت امیرالمومنین علی(ع) آغاز و به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حاجتی خاطر نشان کرد:  تمام افراد در تمام سنین می‌توانند با مراجعه به مساجد ثبت نام و در این مراسم معنوی شرکت کنند و از برکات و فیوضات آن بهره مند می‌شوند.


گفتنی است؛ برنامه معنوی اعتکاف امسال در بیش از یکصد نقطه از سراسر گیلان برگزار می‌شود. همچنین  بیش از ۵۵ باب از کانون‌های مساجد گیلان تمهیدات لازم برای پذیرایی از معتکفان را فراهم کرده اند.