گردهمایی دختران انقلاب با مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در مصلی امام خمینی (ره)
گردهمايي دختران انقلاب با مشارکت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در مصلي امام خميني (ره)

گردهمایی دختران انقلاب با مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در مصلی امام خمینی (ره)

گردهماييدختران انقلاب با مشارکت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان در آستانه چهل وچهارمين فجر انقلاب اسلامي در مصلي امام خميني (ره) شهر رشت برگزار شد.
شناسه خبر : 44103 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان، در آستانه چهل و چهارمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، تجمع دختران انقلاب امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه در مصلي امام خميني(ره) رشت در راستاي ديدار دختران نوجوان و جوان با نماينده ولي فقيه در استان برگزار شد.

بر اساس اين گزارش: چهار نفر از دختران به نمايندگي از مدارس و انجمن اسلامي دانش آموزي سخنراني کردند. زهرا نجاتي نیز از کانون فرهنگي هنري ثقلين  به نمايندگي از دختران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سخناني ايراد کرد.

وي گفت: در راستاي ارتقای  توسعه باور ديني، الگوپذيري و اعتلاي جايگاهي و منزلتي دختران نوجوان و جوان بايد اقدامات جدي انجام بگيرد. معلمان مدرسه، مسئولان جامعه، روحانيت، رسانه بايد الگوي تربيتي مناسب دختران را ارائه کنند.

وي فقدان عرضه پوشش مناسب و ارزان در فروشگاه ها را يکي از دغدغه‌هاي دختران مطرح کرد.

اين گزارش ادامه مي افزاید: آيت الله رسول فلاحتي در اين ديدار ضمن خوش آمد و قدرداني خطاب به دختران و بانوان حاضر در اين برنامه گفت: امروز در دنيايي زندگي مي کنيد که به تعبير مقام معظم رهبري هندسه اش تغيير کرده است.

 

وی گفت: بسیاری از برنامه هايي که ما مسلمانان عملي مي کنيم با ۵۰ يا ۱۰۰ سال پيش فرق دارد. شيوه هاي تربيتي هم تغيير کرده است. دختران و پسران جوان که به سن ازدواج مي رسند بايد روش هاي جديد همسرداري و تربيت فرزند را بياموزند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گيلان افزود: سراسر قرآن و روايات ما که از امامان بويژه آنچه از دو بانوي بزرگ عالم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زينب کبري(س) به ما رسيده همه روش ها را دارد، منتهي دغدغه اين است که ما و همه مسولان تربيت و فرهنگ، آموزش و پرورش، اساتيد دانشگاه چگونه آنها را عملي مي کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که در سراسر کشور عزيز ما از شرق تا غرب و جنوب دختران آرماني و حامي انقلاب اسلامي وجود دارد. در گيلان عزيز ما هم چنين زنان فرهيخته و مجاهد وجود دارد. نسل اول انقلاب افتخار مي کند که انقلاب را به دست کساني سپرده اند که اهليت براي اداره انقلاب را دارند.

امام جمعه رشت افزود: شما آينده سازان و نگاهبانان آينده اين کشور هستيد. اگر مي خواهيد بدانيد شما در کجاي پازل دنيا قرار داريد ببينيد دشمنان چقدر براي شما برنامه ريزي دارند؛ چراکه شما سکانداران آينده انقلاب هستيد.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی چندین برکت برای جامعه ما داشت که یکی از آنها حجاب است، خاطر نشان کرد: دشمن مي داند که حجاب زمينه رشد است و با وجود حجاب نمي توانند به مقاصد شوم خود دست پيدا کنند؛ حضور امروز زنان در عرصه هاي علمي را با قبل از انقلاب و دهه اول انقلاب مقايسه کنيد؛ زنان ما امروز در اکثر صحنه هاي اجتماعي فرهنگي سياسي و حتي مديريتي ما حضور فعال دارند و اين نتيجه خودباوري زنان و دختران ماست.

وي افزود: پيامد ديگر انقلاب، این است که زنان قدرت دفاع از ارزش ها و اصول و مباني انقلاب را دارند. اين بالندگي ها سبب افتخار است؛ تاثير پذيري زنان مسلمان دنيا از زنان ايراني شگفت انگيز است؛ از ابتداي انقلاب بخش عظيم اجتماعات را زنان تشکيل داده و پابه پاي مردان از انقلاب حمايت کرده و چندين هزار شهيد دادند. امروز زنان و دختران ايراني در اوج عزت واقتدار زندگي مي کنند .

آیت الله فلاحتی افزود: اين توانمندي های زنان باعث شده است، تا بتوانند در برابر هجمه هاي دشمن مقاومت کنند. بصيرت زنان ايراني باعث شد خط و صف خود را از توطئه هاي اخير دشمن جدا کنند وتودهنی محکمی به دشمنان زدند، شما دختران بودید که با وجود اعتراض و مطالبه‌گری در بخش‌های مختلف؛ راه خود را از آشوبگران جدا کردید و این نشان می‌دهد که زن ایرانی اهل معرفت و بصیرت است و خط حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به دختران توصیه کرد که اهل مطالعه باشید و آن را فراموش نکنید، اسلام و معارف اسلام را بشناسید زیرا در میدان بزرگی که پیش روی شماست باید پاسخگوی شبهات باشید.

گفتنی است؛ اين برنامه با نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماينده ولي فقيه به پايان رسيد‌.