اعلام ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در کانون‌های مساجد گیلان/مسجد محور گفتمان معرفی دستاوردهای انقلاب باشد
اعلام ويژه‌برنامه‌هاي بزرگداشت دهه فجر در کانون‌هاي مساجد گيلان/مسجد محور گفتمان معرفي دستاوردهاي انقلاب باشد

اعلام ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در کانون‌های مساجد گیلان/مسجد محور گفتمان معرفی دستاوردهای انقلاب باشد

حجت الاسلام حاجتي، ضمن تاکيد بر تبيين گفتمان و معرفي دستاوردهاي انقلاب اسلامي گفت: مسجد بايد محور اجراي برنامه هاي بزرگداشت دهه فجر باشد.
شناسه خبر : 43919 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۰

حجت الاسلام «رضا حاجتي» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان بیان کرد:  برنامه‌هاي جشن پيروزي چهل و چهارمين فجر انقلاب اسلامي با رويکرد تبيين گفتمان و معرفي دستاورد هاي انقلاب اسلامي و همچنين استعمار گري هاي تمدن ليبرال دموکراسي به رهبري آمريکا و با محوريت مسجد برگزار مي‌شود. و روايت‌هاي انقلاب اسلامي بايد در ايام الله دهه فجر در مساجد بازگو شود.

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان با تاکيد بر اينکه ايام الله دهه فجر بهترين فرصت براي تبيين و روشنگري و روايت گري خاطرات و وقايع انقلاب اسلامي براي نسل جديد است، گفت: بيان واقعيت‌هاي انقلاب اسلامي نقش مهمي در ايستادگي و مقاومت مردم در برابر سختي‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان دارد؛ بنابراين بايد با روايت‌هاي صحيح و از نگاه هنر ميراث انقلاب اسلامي را به نسل جديد منتقل کرد.

دبير کميته مساجد دهه فجر اظهار داشت: گراميداشت ايام الله دهه فجر با بيش از 20 عنوان برنامه و با مشارکت 960 کانون فرهنگي هنري مساجد در سراسر گيلان برگزار مي‌شود.

وي افزود: آذين بندي مساجد و محله، برپايي ميز خدمت با حضور مسئولين استاني، ارائه خدمات در مساجد مانند ويزيت رايگان، اعزام گروه‌هاي فعال اجتماعي به محلات و اجراي برنامه با محوريت مساجد، برگزاري ويژه برنامه « ۱۰ مسجد ۱۰ شب» و «شب‌هاي خاطره و روايت‌گري» ، برپايي کارناوال شادي از مساجد، برگزاري جشن ولادت امام جواد(ع) و حضرت اميرالمومنين علي(ع) با توجه به موضوع انقلاب، تکريم و تجليل انقلابيون محله در مسجد و برگزاري جلسات تبييني (گفتمان انقلاب اسلامي) با هماهنگي نهادها از جمله برنامه‌هاي پيش بيني شده در اين ايام است.

حجت الاسلام حاجتي در ادامه گفتگو با اشاره به پخش سرودهاي انقلابي از ماذنه‌هاي مساجد قبل از اذان مغرب در ايام الله دهه فجر و اجراي سرودهاي خياباني در جوار مساجد خبرداد و گفت: اجراي تئاتر مسجدي با موضوع انقلاب اسلامي، برپايي نمايشگاه دستاوردهاي انقلاب اسلامي، اکران فيلم‌هاي جشنواره عمار، ديدار با خانواده شهدا توسط امام جماعت و اهالي مسجد، برگزاري مسابقه ساخت مترسک و پلاکارد توسط بچه‌هاي مسجد و استفاده از آن در راهپيمايي ۲۲ بهمن، برگزاري المپياد ورزشي و  نیز برگزاري رويداد فرهنگي هنري "مثل چراغ " از ديگر برنامه‌هاي پيش بيني شده مي‌باشد.