فعالیت‌های فرهنگی با محتوای انقلابی و اعتقادی نقش بسزایی در تحقق جهاد تببین دارند
فعاليت‌هاي فرهنگي با محتواي انقلابي و اعتقادي نقش بسزايي در تحقق جهاد تببين دارند
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

فعالیت‌های فرهنگی با محتوای انقلابی و اعتقادی نقش بسزایی در تحقق جهاد تببین دارند

مقدم گفت: آموزش نيروهاي تراز انقلاب اسلامي در بخش‌ هاي مختلف و گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي با محتواي انقلابي و اعتقادي نقش بسزايي در تحقق جهاد تبيين دارند.
شناسه خبر : 43825 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي  (فهما) از استان گيلان، مهدي مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، چهارشنبه ۲۸ دي ماه در مراسم رونمايي از رويداد فرهنگي و آموزشي (مثل چراغ) در رشت، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت و جايگاه فعاليت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي، گفت: کارهاي فرهنگي با محتواي انقلابي و اعتقادي نقش مؤثري در جهاد تبيين دارد.

معاون فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور افزود: هدف و نگاه ما در انقلاب اسلامي اين است که معارف و مفهوم مورد نظر را به صورت کامل بيان کنيم، زيرا تنها با اين رويه است که پرده‌ها برداشته شده و تبيين به شکل جامع خود اتفاق مي‌افتد، براي تحقق اين امر يقينا به هنرمند پيرو حقيقت، ابزار هنري‌ و حتي مهارت‌هاي هنري و تجهيزات مناسب نيازمنديم.

وي افزود: در فضايي که غرب تلاش مي‌کند مفهوم و جنس بدلي را به مخاطب خود ارائه کرده و بقبولاند، ما درصدد روشنگري، تبيين و بيان موضوعات و آموزه‌هاي خود به صورت جامع و کامل هستيم تا حقيقت پيش روي مخاطب قرار گيرد.

مقدم، توليد محتوا و توانمندسازي افراد و جريان سازي در عرصه جهاد تبيين را مساله ای بسيار مهم دانست و بيان کرد: آموزش نيروهاي تراز انقلاب اسلامي در بخش‌هاي مختلف، گام اثربخشی در تحقق جهاد تبيين است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: بايد براي نوجوانان و جوانان يک مسير درست در جهت بيان و درک حقيقت ايجاد کنيم که بتوانند با آموزش‌هاي لازم توانمند شده ‌و نقش آفريني کنند، در این عرصه برگزاري چنين جشنواره‌هايي به ما در تحقق هدف مذکور کمک مي‌کند.

مقدم، با اشاره به برگزاري رويداد فرهنگي هنري مثل چراغ در گيلان، گفت: اين رويداد سنگ بناي خوبي براي حرکت‌هاي فرهنگي وسیع تر در استان است، البته انسجام و هماهنگي در شکل گيري چنين رويدادي در گيلان قابل تحسين است و از اين دست اقدامات بايد گسترش پيدا کند.

معاون فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور در پاسخ به اين پرسش که آيا برگزاری جشنواره‌هايي نظير (مثل چراغ) در سطح ملی در دستور کار قرار دارد؟ پاسخ داد: ما در چندين بخش اعم از جشنواره‌ها و يکسري اقدامات برنامه‌ريزي کرده‌ايم که برخي از آنها مناسبتي است و برخي ديگر نیز به صورت سالانه در روزهاي مختلف دنبال مي‌شود، همچنين در اين عرصه به اقتضائات بومي توجه بسیاری داريم تا هر استان بتواند در حوزه ظرفيتي خود گام بردارد.