کانون‌های مساجد باید به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در جامعه نقش‌آفرین باشند
کانون‌هاي مساجد بايد به عنوان سفيران انقلاب اسلامي در جامعه نقش‌آفرين باشند
نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد؛

کانون‌های مساجد باید به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در جامعه نقش‌آفرین باشند

آيت‌الله فلاحتي با اشاره به تاثير فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: کانون‌هاي مساجد بايد بتوانند به عنوان سفيران انقلاب اسلامي در جامعه نقش‌آفرين باشند .
شناسه خبر : 43824 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، «مهدی مقدم» امروز چهارشنبه 28 دی ماه  با آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ساخت مسجد قبا به عنوان اولین مسجد در دوران صدر اسلام گفت: مسجد در طول تاریخ همواره کانون بیداری بوده است، چنانکه در جریان انقلاب اسلامی ایران نیز مرکز حضور انقلابیون بود. اساسا پایه های انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفت؛ در نتیجه مسجد، سرفصل مواهبی است که قابل شمارش نیست. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: امروز در مسیری گام برمی‌داریم که مسیر پیامبر (ص) است، هدایت از مسجد است و امروز باید این جایگاه بیش از پیش حفظ شود؛ این مهم با در نظر گرفتن تعامل میان ارکان مسجد، متشکل از امام جماعت، اهالی مسجد، هیات امناء و پایگاه های بسیج میسر می شود که البته در این میان کانون های مساجد باید تلاش کنند عامل وحدت میان این ارکان باشند.

 

آیت‌الله فلاحتی افزود: کانون‌های مساجد باید بتوانند سفیر انقلاب اسلامی باشند و از آنجا که مخاطبین اصلی کانون ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند در نتیجه فعالیت های کانون تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارد.

 

امام جمعه رشت کانون‌های مساجد را نهادی برخاسته از مردم توصیف کرد و در ادامه در توصیه‌ای به فعالان کانون های مساجد گفت: باید به نوجوان و جوانان میدان دهید و این قشر را در اولویت قرار دهید؛ چراکه جوان و نوجوان امروز به دنبال مسائل جدید است؛  اگر نسل جوان را دریابیم بسیاری از مشکلات آینده ما حل خواهد شد.