نقش محوری مساجد در اجرای رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ»/رسانه مهمترین ابزار در تحقق جهاد تبیین است
نقش محوري مساجد در اجراي رويداد فرهنگي هنري «مثل چراغ»/رسانه مهمترين ابزار در تحقق جهاد تبيين است
در آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» تاکید شد؛

نقش محوری مساجد در اجرای رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ»/رسانه مهمترین ابزار در تحقق جهاد تبیین است

در جريان افتتاحيه و رونمايي از پوستر رويداد فرهنگي هنري «مثل چراغ» ضمن تاکيد نسبت به جايگاه مساجد در اجراي اين طرح؛ رسانه به عنوان اصلي‌ترين ابزار در تحقق جهاد تبيين توصيف شد.
شناسه خبر : 43809 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان، حجت الاسلام «رضا حاجتی» در آیین افتتاحیه و رونمایی از پوستر رويداد فرهنگي هنري «مثل چراغ» که در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت برگزار شد،  با بيان اين‌که اين رویداد از مکان مقدسي به نام مسجد آغاز مي شود، گفت: مساجد نقش محوري در اجراي طرح مثل چراغ دارند.

 سرپرست ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان، با بیان اینکه «تبیین» فرمان جهادی است که توسط مقام معظم رهبري صادر شده است، تصریح کرد: بايد به تبيين کلان روايت انقلاب اسلامي در برابر تمدن غرب که به دنبال حذف دين است، بپردازيم.

حجت الاسلام حاجتي با تاکيد بر اينکه بايد روايتگر وقايع انقلاب باشيم، رسانه را مهم‌ترين ابزار در جهاد تببين دانست که منجر به انتقال فرهنگ از نسلي به نسل ديگر مي شود.

 وي با اشاره به هويت فرهنگي هنري کانون‌هاي مساجد گفت: کانونها به دنبال جذب جوانان به مسجد به واسطه ابزار هنر است تا هنرمند انقلابي پرورش دهد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد گیلان گفت: اين طرح در کل استان برگزار شده و آموزش ها در ۱۵ محور در مساجد شکل مي گيرد.  

وي با بيان اينکه رويداد «مثل چراغ» در قالب سه بخش برگزار مي شود خاطرنشان کرد: بايد ارتباط مستمر با اين نيروها داشته و در تعامل با ارگان‌هاي مختلف از اين نيروها بهره برد.

همچنین در ادامه داد: «رضا ثقتی» مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، طی سخنانی تربيت نيروي انساني را از لازمه هاي جامعه امروز برشمرد و تصريح کرد: رویداد مثل چراغ بستري براي تربيت نيروي توانمند انساني است تا به روشنگري و تبيين بپردازد.

وي بر حمايت از توليدات انقلابي و جهت دهي به توليدات هنري مطابق با اهداف انقلاب اسلامي تاکيد کرد و گفت: آموزش‌هاي اين طرح موضوع محور بوده تا با طي يک رويکرد و مسير به توليدات هنري انقلابي بپردازد.  

ثقتی با بيان اينکه رويکرد تمدني اصلي مهم در تربيت نيروي انساني است اظهارکرد: قرآن، مهدويت، سبک زندگي اسلامي، الگوي سوم زن، هويت اسلامي و غيره از موضوعات اين رويداد فرهنگي هنري است.