رویداد رسانه ای «مثل چراغ» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان آغاز به کار کرد
رويداد رسانه اي «مثل چراغ» به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان آغاز به کار کرد

رویداد رسانه ای «مثل چراغ» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان آغاز به کار کرد

آيين رونمايي از پوستر و آغاز به کار رويداد فرهنگي هنري مثل چراغ، در رشت با حضور مسولين استاني و معاونت فرهنگي هنري ستاد کانون هاي مساجد کشور در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 43808 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۶
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما)  از استان گيلان، رويداد فرهنگي هنري «مثل چراغ» از امروز چهارشنبه ۲۸ دي ماه به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان گيلان آغاز به کار کرد.

اين رويداد در سه بخش دوره هاي آموزشي، فراخوان جشنواره و کارگاه توليد محور با موضوعاتي نظير آموزش خبرنگاري، عکاسي، فيلم برداري، طراحي گرافيک، فيلمنامه نويسي و نمايشنامه، مجري‌گري و فن بيان، موشن گرافي، دوره تخصصي فتوشاپ و تدوين، توليد محتوا با تلفن همراه و .... اجرا مي‌شود.

همچنين در بخش آموزش توليد محتوا با تلفن همراه، هنرجويان با يادگيري سرفصل‌هاي عمومي و تخصصي کاربرد نرم افزارهاي گرافيکي تلفن همراه را پشت سر مي‌گذارند و به فرايند ساخت و توليد محتواهاي رسانه‌اي مي‌پردازند.

در بخش طراحي گرافيک هر فرد علاقه‌مند و به ويژه آن دسته از کساني که فضاي کاري آنها به گونه‌اي با گرافيک سر و کار دارد مي توانند مخاطب اين بخش باشند، در واقع يک برنامه نويس، يک مهندس معمار، يک طراح داخلي و يک خياط مي‌تواند مخاطب دوره گرافيک باشد و همان طور که پيش‌تر نيز اشاره شد، حتي آموزش گرافيک براي بسياري از اين رشته‌ها مي‌تواند الزامي نيز باشد.

اما در دوره تخصصي تدوين، پروسه تصويري از يک فيلم ساده در شبکه‌هاي اجتماعي تا تيزرهاي تبليغاتي، موزيک ويديوها، فيلم‌هاي تلويزيوني و سينمايي، ارايه مي شود که همه اين موارد نياز به رويکردي حرفه اي دارند؛ بنابراين هنرجويان با پشت سرگذاشتن اين دوره تخصصي توانايي‌هاي خود را محک زده و به ميزان چشم‌گيري آن را ارتقا مي‌دهند. ​

اما عکاسي و فيلم برداري تخصصي؛ يکي از شغل‌هاي بسيار محبوب در دنياي حرفه‌اي است که افراد زيادي را به سمت خود سوق داده است متذکر شد: بيشترين استفاده از اين حرفه، عکاسي و تصويربرداري در فيلم‌هاي سينمايي، کليپ‌هاي تبليغاتي، محتواهاي شبکه‌هاي اجتماعي و توليدات فاخر است.

​همچنين فيلمنامه نويسي و نمايشنامه نويسي، گامي مهم و موثر در راستاي خلق کردن و نوشتن يک ايده و يا طرح است. موشن گرافيک را مي‌توان هنر متحرک‌سازي گرافيک، متن و صدا نام برد. ترکيبي از مهارت‌هاي گرافيک، انيميت، ويديو، کارگرداني و البته خلاقيت، موشن گرافيک در واقع نوعي انيميشن است با اين تفاوت که متن مهم ترين عنصر تشکيل دهنده آن است. داوطلبان اين حوزه مي‌توانند قدم در عرصه‌اي جديد و مهم بگذارند و توان فني و فردي خود را افزايش دهند. ​

از سوي ديگر در دوره مجري گري و اجرا نيز افراد داراي استعداد اين حرفه در صورت يادگيري به موقع و آموزش حرفه‌اي اين عرصه مي‌توانند قدم به عرصه‌اي مهم در حوزه هنر و رسانه بردارند. لذا داوطلبين اين رشته مي‌توانند با شرکت در اين دوره و بهره وري از بيانات و آموزش اساتيد و مجريان توانايي فني و فردي خود را بالا ببرند.

​ گفتني است؛ آيين رونمايي از پوستر رويداد فرهنگي هنري مثل چراغ، امروز چهارشنبه ۲۸ دي ماه ساعت ۱۰ صبح در مسجد امام جعفر صادق(ع) خيابان فلسطين رشت با حضور مسولين استاني و معاونت فرهنگي هنري ستاد کانون هاي مساجد کشور در حال برگزاري است.

اين مراسم با سخنراني حجت الاسلام رضا حاجتي سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان آغاز شده است.