جذب جوانان به مسجد با فعالیت های فرهنگی هنری
جذب جوانان به مسجد با فعاليت هاي فرهنگي هنري

جذب جوانان به مسجد با فعالیت های فرهنگی هنری

نماينده ولي فقيه در استان بر جذب جوانان به مسجد با فعاليت هاي فرهنگي هنري تاکيد کرد و افزود: با گفتار و رفتار آگاهانه و ظرافت خاص جوانان به خصوص دختران را جذب فعاليت هاي مسجدي کنيد.
شناسه خبر : 43709 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از استان گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه رشت در دیدار با بانوان فعال عرصه های دینی، قرآنی، کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان و حوزه های علمیه در سالن شاهد و ایثارگر رشت امروز شنبه(۲۴ دی ماه) با اشاره با مشکلات موجود در حوزه فعالیت های مسجدی و قرآنی با بیان اینکه برنده میدان کسی است که حضور در میدان داشته باشد گفت: درمیدان حضور داشته باشید حتی با دو قرآن آموز و به وظیفه خود با وجود تمام مشکلات و تنگناها عمل کنید.

امام جمعه رشت با اشاره به بدحجابی موجود در جامعه گفت: دنیای جای نمایش قدرت خدا در آخرت نیست و اینها نمی‌دانند چه خطایی مرتکب شده اند و دچار چه عذابی خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه موظفیم جامعه را از آلودگی ها پاک نگه داریم تصریح کرد: هر کس باید به وظیفه اسلامی خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر تعامل اصحاب مسجد با یکدیگر گفت: با همکاری کانون های مساجد ماهانه گردهمایی و اجتماع داشته و در انتقال تجارب کوشا باشید و به تبلیغ کارهای خود بپردازید.
 فلاحتی با سفارش بر رعایت پاکیزگی و آراستگی فضاهای مختلف مسجد،  خطاب به بانوان فعال مسجدی گفت: برای جذب جوانان به مسجد باید به فضای داخل مسجد، پاکیزگی و نظم و زیبایی آن توجه بیشتری داشته باشید و با گفتار و رفتار آگاهانه و ظرافت خاص جوانان به خصوص دختران را جذب فعالیت های مسجدی کنید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر همت بانوان در پرورش فرزندان تاکید کرد و افزود: بیشتر وقت خود را در خانه و صرف تربیت فرزندان خود کنید که نخستین و مهمترین وظیفه شماست.
 وی با تاکید بر ایجاد محیطی شاد و دل انگیز در خانه گفت: باید فرزندان را در محیطی شاد و سالم و با رفتارهای اسلامی تربیت کرد و وظیفه مادران در این حوزه خطیر است.
گفتنی است؛ در این نشست ۳ تن از مدیران
کانون های فرهنگی هنری مساجد و ۵ تن از فعالان قرآنی مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود را بیان کرده و با نماینده ولی فقیه در استان گفتگو کردند.
در پایان مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله فلاحتی برگزار شد.