روایتی از تلاش زوج جهادگر در راستای احیای مسجد و کانون فرهنگی هنری در روستای چهارمحل
روايتي از تلاش زوج جهادگر در راستاي احياي مسجد و کانون فرهنگي هنري در روستاي چهارمحل

روایتی از تلاش زوج جهادگر در راستای احیای مسجد و کانون فرهنگی هنری در روستای چهارمحل

مدير کانون ولايت با کمک همسرش در روستاي چهارمحل بخش خورگام رودبار با برنامه‌هاي متعدد فرهنگي مسجد را آباد و کانون فرهنگي هنري را احيا و فعال کردند.
شناسه خبر : 42936 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۲

«نادره محبوب زاده» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، درباره فعالیت‌های کانون ولایت روستای چهار محل از توابع بخش خورگام رودبار گفت: حدود یکسال و اندی است که به اتفاق همسرم کانون ولایت مسجد صاحب الزمان(عج) که مدتی راکد بود، تلاش کردیم احیا و فعال شود.

مدیر کانون ولایت روستای چهار محل افزود: من و همسرم حجت الاسلام «محمد حسین صدیقی» حدود ۶ سال پیش به این روستای محروم آمدیم تا به مردم خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه کنیم. همسرم به عنوان امام جماعت مسجد و عضو قرارگاه پيشرفت و آبادانی سپاه قدس گيلان، علاوه بر فعالیت های محرومیت زدایی در برنامه های کانون نیز مشارکت می کند.
 
 وی گفت: از زمانی که در سنگر کانون فرهنگی هنری مشغول به فعالیت هستیم تلاش کردیم با اجرای برنامه های مختلف مردم بخصوص کودکان و نوجوانان را به مسجد جذب کنیم.

محبوب زاده تصریح کرد: نشست های بصیرتی متعددی با توجه به مسائل جامعه درراستای پاسخگویی به شبهات و روشنگری و تبیین دغدغه های فرهنگی و دینی برای نوجوانان، جوانان و مادران با همکاری امام جماعت مسجد برگزار کرده ایم.  

مدیر کانون ولایت روستای چهار محل در ادامه گفتگو از یکی از برنامه‌های کانون که در جهت همدلی و مواسات با نیازمندان روستا انجام می‌گیرد گفت: در راستای محرومیت زدایی با با همکاری قرارگاه پيشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان  بدفعات بسته های معیشتی تهیه و تدر میان نیازمندان روستا توزیع کردیم که شامل روغن، برنج، مرغ، ماکارونی و... بود.



مدیر کانون ولایت در ادامه به برنامه های کانون ولایت در عرصه دیدار و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط کانون و اصحاب مسجد انجام می شود دیدار، گفتگو و دلجویی از خانواده معزز شهدا و جانبازان است که به مناسبت های مختلف اجرا می شود.

وی از تشکیل گروه سروددختران حاج قاسم خبر داد و گفت: این گروه سرود تمرین و اجراهای مختلفی به مناسبت های ملی و مذهبی در میدان روستا و در مسجد صاحب الزمان(عج) داشته است.

 

محبوب زاده افزود: کلاس های تقویتی دروس ریاضی و زبان خارجه   با مربی گری پروین رحمانی که از اهالی روستای چهار محل است و کلاس آموزش قرآن و احکام از برنامه های دیگر کانون ولایت است.

گفتنی است؛ مدیر کانون ولایت بروجردی و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق است و به همراه همسرش که اصالتا اصفهانی و  دارای تحصیلات تکمیلی حوزوی است در راستای خدمت به محرومین و جهاد فرهنگی از شهر و زادگاه خود دل کنده و از اینکه موفق به جلب اعتماد مردم و رونق مسجد شده اند بسیار خرسند هستند.