عهدواره هنری و رسانه‌‌ای جنگل در رشت با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان آغاز به کار کرد
عهدواره هنري و رسانه‌‌اي جنگل در رشت با مشارکت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد گيلان آغاز به کار کرد
حضور نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت در رشت؛

عهدواره هنری و رسانه‌‌ای جنگل در رشت با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان آغاز به کار کرد

پوستر عهدواره هنر و رسانه با محوريت نهضت جنگل در محل مزار ميرزا کوچک خان؛ با حضور نماينده مقام معظم رهبري در شوراي امنيت در شهر رشت رونمايي شد.
شناسه خبر : 42781 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، امروز ( دوشنبه، ۱۴ آذر ) از پوستر عهدواره هنر و رسانه با محوریت نهضت جنگل با حضور نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی امروز (۱۴ آذر) در مزار میرزاکوچک خان در رشت رونمایی شد.

بر پایه این گزارش؛ در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند  یاد و خاطره و مجاهد گیلانی  و روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی گرامی داشته شد.

.سعید جلیلی در این مراسم اظهار کرد: هر حادثه و اتفاق تاریخی بعد از گذشت زمان فراموش می شود.‌ اگر افتخارات تاریخی کشوری دستخوش فراموشی شود، هویت آن کشور از دست خواهد رفت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره میرزا و برپایی برنامه‌های هنری در این حوزه در ماندگاری نهضت جنگل بسیار حائز اهمیت است.‌

 

وی افزود: دشمنان اسلام و نظام تلاش جدی می کنند که ملت ایران هویت پر افتخارش را فراموش کند.

جلیلی با بیان اینکه تلاش جهت مانایی حافظه پر افتخار ملت ایران با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مهیا می‌شود اذعان کرد: افتخارات بزرگ مردانی چون میرزا کوچک ثروت و منابع ملی محسوب می‌شود.‌

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت اذعان کرد: شناخت میرزا شناخت تاریخ ایران و شناسایی دشمنان این مرز و بوم است.

 

جلیلی تصریح کرد: با مطالعه شجره نامه میرزا کوچک جنگلی، چگونه ایستادن در مقابل دشمنان و مقاومت و پیشرفت را خواهیم آموخت.‌

 

وی با اشاره به اینکه این دشمنی ریشه تاریخی دارد و زندگی او سندی برای ماست، حیات میرزا کوچک را روایت یک دشمن ریشه دار بیان کرد و گفت: غارت، نفوذ و برنامه ریزی‌های دشمن و بسیاری از حرکت‌های امروز دشمن با نگاه به حیات میرزا کوچک روشن‌تر می‌شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با بیان اینکه شناخت میرزا از این جهت اهمیت دارد که یک فرد می‌تواند بایستد و قیام کند و آرمان و ایمان را تجلی دهد افزود: نهال اتقلاب اسلامی ثمره تلاش و کوشش میرزا کوچک جنگلی است که اینگونه تنومند و با افتخار در برابر ظالمین و استکبار جهانی می‌ایستد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با اشاره به ایتکه ملت پر افتخار ایران در حفظ و نگهداری نهال انقلاب کوشا هستند اظهار داشت: این انقلاب در تداوم قیام نهضت جنگل و میرزا کوچک جنگلی است.‌

 

وی با تاکید بر اینکه با ابزار هنر بسیاری از افتخارات بزرگ مردان این مرز بوم ماندگار خواهد شد تصریح کرد: نهضت جنگل یک نهضت ریشه دار است و توانست با شکل گیری انقلاب اسلامی در جهان تکثیر شود.

 

گفتنی است؛ عهدواره ملی هنر و رسانه با محوریت نهضت جنگل ذیل برنامه‌های کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی و با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود که با

محورهای گرافیک متحرک، فیلمنامه، مستند کوتاه، نمایشنامه نویسی، شعر، داستان، نقاشی، تصویرسازی، پوستر، یادمان، قصه گویی، بازی رومیزی و نوشت افزار اجرا خواهد شد. هنرمندان می‌توانند جهت ثبت آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه عهدواره جنگل مراجعه کنند.