هیچ زبانی به اندازه هنر قادر به نمایش عظمت ملت و ثبت آن در حافظه تاریخی نیست
هيچ زباني به اندازه هنر قادر به نمايش عظمت ملت و ثبت آن در حافظه تاريخي نيست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

هیچ زبانی به اندازه هنر قادر به نمایش عظمت ملت و ثبت آن در حافظه تاریخی نیست

معرفي شخصيت‌هايي مانند ميرزا رويکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، با معرفي چنين شخصيت‌هايي به دنبال نمادهاي هويتي هستيم تا آنان را به جامعه امروز ايران اسلامي معرفي کنيم.
شناسه خبر : 42712 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گیلان، «محمدمهدی اسماعیلی»   امروز (پنج‌شنبه ۱۰ آذر) در اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک در تالار مرکزی رشت با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران در برگزاری این کنگره گفت: استان گیلان استان فرهنگ و هنر است و در همه تحولات ایران در دوره‌های مختلف به ویژه در دوران معاصر، گیلانی پیشگام بوده و درخشیده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهدای گیلان در دفاع مقدس، امنیت، مدافعان حرم برای همه ما الهام بخش هستند افزود: استانی با علمای کم نظیر و برجسته چون آیت الله بهجت و اندیشمندان و بزرگان بسیاری که بر قله رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و دانش نوین ایستاده اند. گیلان استان مشاهیر بزرگ و فراموش نشده مردم ایران است.
 
وی با اشاره به شخصیت بزرگ میرزا کوچک و دوران رنج و محنت آن سال‌ ها که ایران تا واگرایی و بی‌نظمی به واسطه حضور استکبار جلو رفته بود گفت: در و دیوار رشت راویان خوبی از روزهای پرمحنت ایران عزیز و گیلان سرافراز است. استعمارگران جولان داده و کشور با وجود حاکمان نالایق به محل تاخت و تاز قدرت‌های استعماری روس و انگلیس تبدیل شده بود. در این شرایط میرزاکوچک جنگلی که آرمانش  رهایی از استبداد و استعمار بود  با عزمی راسخ و دلی امیدوار به عنایات الهی مجاهدت کرده و به پا خواست.


اسماعیلی گفت: همه نهضت‌ها ممکن است به سرانجام نکویی ختم نشود مانند نهضت میرزا که به دلایلی به شکست انجامید اما بذری بود در سرزمین پر استعداد ایرانی که درخت تناوری از نهضت و انقلاب در آن رشد کرد و اعتلا یافت و ثمره آن نهضت بزرگ انقلاب اسلامی بود.


 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز که دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در کشور است گفت:  دشمن به دنبال تکرار حوادث تاریخی گذشته در کشور برآمده است و همواره در دوره‌های مختلف با عناوین و بهانه‌های مختلف این دشمنی را تکرار کرده است و به دنبال واگرایی به امید انشقاق در جامعه ایرانی است.

 

وی با تاکید بر بیان دستاوردها و موفقیت‌های ایران اسلامی اظهار کرد: باید گوش شنوایی برای استماع نقدهای منصفانه باشیم. هم از پیشرفت سخن بگوییم هم برای رفع اشکالات خود تلاش کنیم. برای منتقدین و معترضینی که در چارچوب قانون سخن می‌گویند، شنوا باشیم و این برنامه دولت است.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم با همه گروه‌ها و اقشار با وجود همه اختلاف سلیقه‌ها به گفتگو می‌نشیند و گوش شنوایی بر انتقادات و تلاش راسخی بر از بین بردن آسیب‌ها دارد و نباید تجربیات تلخ گذشته چون دوران مشروطه و نهضت جنگل را دوباره تجربه کنیم.

..
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شخصیت‌هایی مانند میرزا را رویکرد وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی دانست و افزود: با معرفی چنین شخصیت‌هایی به دنبال نمادهای هویتی هستیم تا آنان را به جامعه امروز ایران اسلامی معرفی کنیم. شخصیت‌هایی که مشفقانه برای پیشرفت و وحدت کشور نقش آفرینی کردند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه هیچ زبانی به اندازه هنر قادر به نمایش عظمت ملت و ثبت آن در حافظه تاریخی نیست گفت: هنرمندان با دغدغه در پی اقتدار نام ایران و فرهنگ باعظمت دینی و اسلامی هستند و از تلاش های آنان تقدیر می‌کنیم.