ویژه‌برنامه‌ها و طرح‌های متنوع کتابخوانی در مسجد «حر» روستای خشت مسجد رشت
ويژه‌برنامه‌ها و طرح‌هاي متنوع کتابخواني در مسجد «حر» روستاي خشت مسجد رشت

ویژه‌برنامه‌ها و طرح‌های متنوع کتابخوانی در مسجد «حر» روستای خشت مسجد رشت

برنامه‌هاي کتاب و کتابخواني همزمان با هفته کتاب در مسجد حر روستاي خشت مسجد رشت با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد گيلان برگزار شد.
شناسه خبر : 42468 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ ای (فهما) از استان گیلان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آئین گرامیداشت هفته کتاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجتی مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان، در کانون نورالمبین مسجد حر روستای خشت مسجد رشت برگزار شد.

حاجتی در این مراسم با تاکید بر احیاء کارکردهای فرهنگی هنری مساجد گفت:  ماهیت تشکیل کانون‌های مساجد تربیت هنرمند مسجدی و انقلابی بود ما باید تمام تلاش خود را برای این مهم بکار بگیریم.  

وی خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  یکی از قطعه‌های مهم پازل جذابیت مساجد است  و با برگزاری کلاس‌های متنوع فرهنگی هنری زمینه جذب جوانان را به مسجد فراهم می‌کند تا اگر جوانی خواست  نقاشی، خطاطی، عکاسی، فیلمنامه نویسی را یاد بگیرد این مهارت و هنر را در محیط  مسجد یاد بگیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: مسجد باید  با ایجاد نشاط و شادابی روحی و معنوی در برنامه‌های خود، بتواند مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را جذب کند.

مدیر ستاد فهمای گیلان در بازدید از نمایشگاه کتاب و صنایع دستی کانون نورالمبین مسجد حر روستای خشت مسجد با بیان اهمیت و جایگاه کتاب و تاثیر کتابخوانی در رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری باید با ایجاد فضای مناسب و جذاب کودکان و نوجوانان را به سمت مطالعه و کتابخوانی هدایت کنند.

وی افزود: همانطور که  کتاب‌هایی که به بچه‌های مسجد امانت داده می‌شود یا معرفی می‌شود باید مفید و متناسب با سن و نیازشان باشد، خوانش آن هم باید به کمک هنرهایی مانند شعر، نمایش،  نقاشی، قصه گویی، برگزاری مسابقات کتابخوانی جذابیت لازم را برای کودکان و نوجوانان داشته باشد.

«کلثوم اکبری» مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد حر روستای خشت مسجد با تبریک هفته کتاب گفت: کتابخانه کانون 4000 جلد کتاب داشت که در روند مرمت مسجد حر و ساخت کانون نورالمبین 8 سال طول کشید و در این مدت کانون در امام زاده هارون مسجد قدس مشغول فعالیت بود در این مدت کتاب‌ها آسیب دید و یا دچار فرسودگی شد و هم اکنون کتابخانه 1000 جلد کتاب و 40 عضو دارد.

گفتنی است؛ در این مراسم  کتاب داداش ابراهیم بیست داستان کوتاه و آموزنده از زندگی و شخصیت شهید ابراهیم هادی اثر محمد علی جابری توسط یکی از مربیان کانون پرورشی فکری به بچه‌های کانون معرفی و مسابقه کتابخوانی از این کتاب برگزار شد، همچنین مسابقه نقاشی با موضوع کتاب برگزار شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.