کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان یوم الله ۱۳ آبان را گرامی می‌دارند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان يوم الله ۱۳ آبان را گرامي مي‌دارند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان یوم الله ۱۳ آبان را گرامی می‌دارند

حجت الاسلام حاجتي با اشاره به ماهيت استکبارستيزي وقايع ۱۳ آبان گفت: اين رويدادها در شکل دهي به حرکت انقلاب اسلامي نقش و تاثير مستقيم داشتند.
شناسه خبر : 41928 تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

حجت الاسلام والمسلمين« رضا حاجتي » در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گیلان، ضمن گراميداشت يوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي گفت:  ۱۳ آبان يادآور سه رويداد مهم تبعيد امام خميني(ره) به ترکيه در سال ۱۳۴۳ ، کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران، تسخير سفارت آمريکا در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجويان پيرو خط امام، است. سه رويدادي که در دوره هاي مختلف رخ داد، ليکن در ماهيت و هدف، در راستاي مبارزه با استکبار و عوامل آن يکي بودند و در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامي نقش خاصي را ايفا کردند.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان افزود:  ۱۳ آبان به لحاظ همين رويدادها، روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، نام گرفت و هر سال مردم با حضور پرشور و حماسي خود، مشت محکمي بر دهان آمريکا و سردمدارانش زده و پشتياني خود را از نظام و انقلاب اسلامي را اعلام مي دارند.

حجت الاسلام حاجتي با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخير ادامه داد: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان همراه با مردم ولايتمدار سراسر کشور با حضور پر شور در راهپيمايي روز ۱۳ آبان شرکت ضمن محکوميت و انزجار از اقدامات ساختارشکنانه و حوادث اخير توسط اغتشاشگران و آشوب طلبان با آرمان هاي امام راحل، مقام معظم رهبري و شهداي گلگون کفن انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، مدافع حرم و شهداي امنيت بيعت مي نمايند.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان گفت: شرکت در نماز جمعه، اجراي سرودهاي ارزشي، برگزاري مسابقات نقاشي با موضوع 13 آبان ماه، برگزاري نشست هاي بصيرتي ويژه نوجوانان و جوانان، برپايي نمايشگاه عکس و کتاب، توزيع بسته هاي لوازم تحرير، برگزاري مسابقات ورزشي، برنامه هاي اردويي، ارسال پيام در فضاي مجازي، از جمله برنامه هايي است که به مناسبت ۱۳ آبان برگزار مي شود.