همت جهادی اعضای کانون انصار الزینب (س) منجر به رونق بازار صنایع دستی و ایجاد اشتغال برای بانوان روستای «لب دریا» شد
همت جهادي اعضاي کانون انصار الزينب (س) منجر به رونق بازار صنايع دستي و ايجاد اشتغال براي بانوان روستاي «لب دريا» شد

همت جهادی اعضای کانون انصار الزینب (س) منجر به رونق بازار صنایع دستی و ایجاد اشتغال برای بانوان روستای «لب دریا» شد

پيرخندان، از برگزاري دوره‌هاي حرفه‌اي صنايع‌دستي بومي براي بانوان روستاي «لب دريا» خبر داد و گفت: اين دوره‌هاي در رشته‌هاي مختلف به همت اعضاي کانون انصار الزينب (س) برگزار شده و منجر به کارآفريني براي جمعي از بانوان شد.
شناسه خبر : 41742 تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۵

«مژگان پيرخندان» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان، با بيان اينکه کانون فرهنگی هنری انصار الزینب (س) روستای «لب دریا» امسال از تابستان رویکرد تازه‌ای در عرصه آموزش صنایع دستی ایجاد کرد، افزود: ما با شعار «مسجد شور بندگي، نشاط و زندگي»، تلاش کردیم تا قسمتي از فعاليت‌هاي خود را در حوزه کارآفريني و عموما با محور آموزش به بچه‌هاي مسجد متمرکز کنیم و رویکردمان این بود که بتوانیم مسجد را به محوریتی برای کارآفرینی اهالی محل تبدیل کنیم.

 

  مدير کانون فرهنگي هنري انصارالزينب(س) مسجدصاحب الزمان(عج) لب دريا از توابع شهرستان آستانه اشرفيه گفت: امسال در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي لب دريا توانستيم بسياري از خواهران را در کلاس‌هاي صنايع دستي و رشته تسمه بافي جذب کنيم و خوشبختانه اين هنرمندان بعد از يادگيري اين هنر، توانستند بازار کار خود را آغاز کنند.

  پيرخندان تصريح کرد: بانوان در اين دوره آموزشي، بافت انواع ساک، زنبيل، جاقاشقي، سفره، کلاه و.. را فرا گرفتند و درآمدشان تاکنون از فروش اين محصولات چه در بازار و چه در فضاي مجازي، نسبتا رضايتمند بوده است.

وي با اشاره به اينکه به دليل استقبال خوب هنرجويان، دوره‌هاي اين کلاس‌ها تعدد پيدا کرد و بعد از دوره تابستان در ماه مهر نيز سري بعدي اين کلاس‌ها آغاز شد، ادامه داد: هدف از برگزاري اين نوع کلاس‌ها جذب حداکثري مردم به مسجد و کانون، آموزش و ايجاد کسب و کار براي زنان با انگيزه و زحمتکش است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پيرخندان با بيان اينکه ما در کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد ثابت کرده‌ايم که در همه شرايط  حامي مردم هستيم و خواهيم بود، گفت: طي اين مدت، ۲۵ نفر با شرايط سني ۲۵ تا ۴۵ سال، دو روز در هفته از آموزش‌ها بهره مند شده‌اند و بعضي از هنرجويان نيز بعد از فراگيري توانسته‌اند خود نيز کلاس‌هاي آموزشي بافت تسمه را در مکان‌هاي ديگر راه بيندازند.  

وي بازار کار محصولات خانگي را فروش به دوستان و آشنايان و بعضي را نيز از طريق فضاي مجازي عنوان کرد و افزود: خلاقيت در توليد آثار جديد و کارآمد و نيز فراهم کردن بازار مناسب براي فروش موفق اين نوع محصولات و... از جمله راه‌هايي هستند که مي‌تواند در روند پيشرفت و يا پسرفت مشاغل خانگي و کارآفريني مورد توجه باشد.

پيرخندان همچنين اضافه کرد: کانون فرهنگي ما نيز هر چند ماه در ميان به صورت مناسبتي با ايجاد بازارچه‌هايي، غرفه صنايع دستي را راه انداخته و اين هنرجويان، بافته‌هاي دست خود را براي فروش عرضه مي‌کنند.

  وي اذعان کرد: البته بازارچه‌اي را با ايجاد کانالي در فضاي مجازي که تحت نظر کانون اداره مي‌شود، داير کرده‌ايم که هنرهاي دستي هنرمندان مسجدي را به فروش مي‌رساند.