پویش «مشق احسان» به همت اعضای کانون‎‌های مساجد گیلان تا 13 آبان تداوم می‌یابد
پويش «مشق احسان» به همت اعضاي کانون‎‌هاي مساجد گيلان تا 13 آبان تداوم مي‌يابد

پویش «مشق احسان» به همت اعضای کانون‎‌های مساجد گیلان تا 13 آبان تداوم می‌یابد

پويش «مشق احسان» با هدف حمايت از دانش‌آموزان نيازمند از ابتداي مهرماه در سطح کانون‌هاي مساجد استان گيلان آغاز شده و تا 13 آبان «روز دانش‌آموز» ادامه دارد.
شناسه خبر : 41719 تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، پویش مردمی «مشق احسان» از ابتدای سال تحصیلی جدید با هدف محرومیت زدایی و کمک به تحصیل دانش آموزان به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و خیرین در حال اجرا است. کانون‌های مساجد با مشارکت در این اقدام خدا‌پسندانه تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان به دلیل محروم بودن از لوازم التحریر از تحصیل باز نمانند.

«مصطفی شابندری»  با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طی سال‌های اخیر با توجه به نیاز جامعه، فعالیت‌های خداپسندانه‌ای در راستای محرومیت‌زدایی داشتند، اظهار کرد:  توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم تحریر، جهیزیه، تهیه دارو و کمک هزینه درمانی، ساخت و مرمت منازل محرومین و اقدامات دیگر حمایتی  از جمله این اقدامات است.

مدیر کانون شهدای گمنام مسجد امام حسین(ع) شهرک صبای رشت گفت: کانون شهدای گمنام به کمک اهالی مسجد امام حسین(ع) و به همت بنیاد احسان 200 بسته کیف و نوشت افزار ایرانی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کرده است و هم اکنون نیز در آستانه روز دانش آموز تدارک تهیه و توزیع 70 بسته لوازم التحریر را در دستور کار دارد.

مدیر کانون شهدای گمنام رشت گفت: این بسته های لوازم تحریر پک کامل لوازم تحریر است که میان دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

وی افزود: در واقع سومین سالی است که پویش مشق احسان برگزار می‌شود و این ایده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف تأمین لوازم‌ التحریر ایرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند ایجاد شده است.

بر پایه این گزارش: «فاطمه شهابی» با بیان اینکه با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و شروع درس و مدرسه  و گرانی لوازم التحریر بعضی از خانواده ها با مشکل روبرو هستند.

مدیر کانون پنج تن آل عباء مسجد پنج تن آل عباء میان پشته بندر انزلی افزود: اعضای این کانون با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده اند در صدد تامین این اقلام ویژه برای دانش آموزان هستند.

این فعال مسجدی تصریح کرد: تاکنون با کمک خیرین و همکاری پایگاه حضرت نرجس(س) طی ۴ مرحله ۴۰ بسته لوازم التحریر تهیه کردیم و  تحویل دانش آموزان دادیم.

وی ادامه داد: این بسته ها شامل دفتر، کیف، خودکار، مداد، پاک کن‌، جامدادی، مداد رنگی، دفترچه، خط کشی و ...بود.

همچنین « فاطمه دورائی»،  مدیر کانون رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین(ع) روستای استخربیجار بالا آستانه اشرفیه از توابع شهرستان آستانه اشرفيه به مناسبت نوزدهم مهر وميلاد پيامبر مهرباني ها وامام جعفر صادق (ع) باکمک خيرين خود براي دومين مرحله لوازم تحرير براي دانش آموزان بي بضاعت تهيه وتوزيع کرد تا لبخند شادي رو نيز به اين دانش آموزان نيز هديه دهد تا دراين هفته اين عزيزان نيز با ميلاد اين بزرگوران خوشحال شوند.

«سودابه وحدانی» نیز از اهدای 10 بسته لوازم التحریر به دانش آموزان کم برخوردار خبر داد و افزود: کانون همانند سال‌های گذشته طرح مهر تحصیلی را در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند اجرا کرده است.

مدیر کانون زینبیه (س) مسجد ولیعصر(عج) روستای خشکرودبار صومعه سرا افزود: کانون زينبيه(س) در گراميداشت ۱۹ مهر سالروز بيانات مقام معظم رهبري درمورد کانون‌هاي مساجد و هفته وحدت با حضور در دبستان شهيد وحداني( 1) تعداد ۱۰ پک لوازم التحرير به دانش آموزان کم ‌برخوردار اهدا کرد.

وحدانی گفت: کانون زینبیه(س) روستای خشکرودبار بسته‌های لوازم تحریر را تهیه کرد این بسته‌ها شامل انواع دفتر، مداد، پاک کن و تراش بود.

«زهرا کریمی جوبنی» از توزیع دو مرحله لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح محرومیت‌زدایی و کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند است.

مدیر کانون شهدای جوبن رودبار افزود: کانون شهدای جوبن به کمک پایگاه بسیج و خیرین در طی دو مرحله 45 بسته لوازم تحریر  ایرانی اسلامی با قیمت مناسب خریداری کرد و به دانش آموزان بي‌سرپرست و بدسرپرست هدیه داد.

کریمی جوبنی گفت: این بسته‌های لوازم التحریر شامل  4 عدد دفتر و خودکار، مدادرنگی، خط کش، برچسب و دفترچه یادداشت و سایر اقلام آموزشی بود.

مدیر کانون  شهدای جوبن در پایان افزود: کمک‌های مومنانه و مواسات و همدلی کانون شهدای جوبن و پایگاه مقاومت بسیج فاطمیه(س) در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه همچنان ادامه دارد.

بر پایه این گزارش: « فاطمه باقری» مدیر کانون شهدای بلوکات مسجد باب الحوائج(ع) روستای کوکنه رودبار نیز از تهیه و توزیع لوازم التحریر در میان دانش آموزان روستا خبر داد و افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و گرانی لوازم تحریر سعی کردیم باری از دوش خانواده های نیازمند برداریم و قدمی برای کمک به دانش آموزان برداریم.

همچنین «جعفر عسگر نژاد » مدیر کانون آل عباء مسجد امام رضا(ع) روستای شیخ محله صومعه سرا نیز در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، از اهدای بسته‌های لوازم تحریر به بچه‌های روستای شیخ محله خبر داد و گفت: این اقدام خداپسندانه به همت اهالی مسجد و خبرین روستا صورت گرفته است.