شورای مشورتی متشکل از سازمان‌های فعال در مسجد تشکیل شود
شوراي مشورتي متشکل از سازمان‌هاي فعال در مسجد تشکيل شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان؛

شورای مشورتی متشکل از سازمان‌های فعال در مسجد تشکیل شود

ثقتي، خواستار ايجاد شوراي مشورتي متشکل از سازمان‌هاي فعال در مسجد و تقويت فعاليت آنان شد و تصريح کرد: اداره مساجد استان بايد به صورت جمعي و با مديريت امام جماعت شکل‌دهي شود.
شناسه خبر : 41683 تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان، «رضا ثقتي» امروز(پنج‌شنبه، ۲۸ مهر) در مراسم تکريم مدیر سابق و معارفه مدير جديد ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان که با حضور « مهدي اله ويردي زاده»  معاون پشتيباني و توسعه منابع ستاد کانون‌هاي مساجد کشور در رشت برگزار شد، رويکرد دولت سيزدهم را مسجد محوري دانست و گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي احياي مسجد طراز اسلامي و مسجد محور شدن فعاليت‌ها است و بايد از ظرفيت کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در اين راستا بهره برد.  

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان. حضور ميداني و جهادي مدير کانون‌هاي مساجد استان در سطح مساجد و کانون‌هاي فرهنگي و هنري را خواستار شد و بيان کرد: مطالبه ما حضور در مساجد و ارتباط تنگاتنگ با مديران و کانون‌هاي مساجد و رفع مشکلات و ضعف‌ها و تقويت فعاليت‌ها است.  

ثقتي با تاکيد بر گسترش فعاليت‌هاي مسجدمحور گفت: بايد با کمک مساجد و کانون‌‌هاي مساجد، عدالت فرهنگي را در نقاط مختلف استان داير کنيم تا عموم مردم از خدمات فرهنگي و هنري استفاده کنند.  

وي گفت: ارتباط  ما با مساجد نبايد قطع شود. کار مسجد کاري جمعي است و هيچ نهادي نمي‌تواند به تنهايي در حوزه مسجد حتي با وجود اعتبارات موفق باشد.  

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان خواستار ايجاد شوراي مشورتي متشکل از سازمان‌هاي فعال در مسجد و تقويت فعاليت آنان شد و تصريح کرد: اداره مساجد استان بايد به صورت جمعي و با مديريت امام جماعت شکل‌دهي شود.  

وي بر تشکيل شوراي مشورتي از نخبگان و فعالان مسجد تاکيد کرد و افزود: افرادي تئوري پرداز و نخبگان بسياري در حوزه مساجد فعاليت مي‌کنند که بايد سازماندهي شده و در قالب يک تشکل در راستاي احياي مسجد طراز اسلامي فعاليت کنند.  

ثقتي در پايان با تقدير از زحمات حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلي رضواني‌نژاد» که به مدت چهار سال مديريت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان را بر عهده داشت؛ حجت الاسلام والمسلمين «رضا حاجتي» را که از طلاب نخبه گيلان است به عنوان سرپرست ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد این استان معرفي کرد.