کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان جشن ولادت پیامبر مهربانی
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان ميزبان جشن ولادت پيامبر مهرباني

کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان جشن ولادت پیامبر مهربانی

همزمان با فرا رسيدن سالروز ولادت پيامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) کانون‌هاي مساجد ميزبان برگزاري آيين هاي جشن و سرور هستند
شناسه خبر : 41481 تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان همزمان با سالروز ولادت پيامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفي(ص) و امام ششم شيعيان جهان، حضرت امام جعفر صادق(ع) آيين هاي جشن و سرور در کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد سراسر گيلان برگزار مي‌شود.  

نورافشاني، برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي به همراه پخش مولودي و مداحي و پشت نويسي خودرو ها به ذکر مقدس پيامبر رحمت حضرت محمد(ص) از جمله فعاليت هاي فرهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد همزمان با سالروز ولادت پيامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) است.  

همچنين با رونق شبکه‌هاي اجتماعي داخلی، جوانان حاضر در اين شبکه ها نيز از روز گذشته پيام هاي تبريک با مضامين مختلف را در آن ارسال کرده و شادي خود را در سالروز ميلاد پيامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) نشان مي‌دهند.  

ايراد سخنراني توسط کارشناسان ديني مذهبي با هدف تبيين سيره پيامبر اعظم(صلي الله عليه و آله و سلم) و شخصيت والاي امام جعفر صادق(عليه السلام)، مولودي خواني، اجراي سرود از برنامه هاي اين آيين ها است.

«سيدعباس طبايي» با تبريک فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت محمدمصطفي(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: کانون فرهنگي هنري فاطميه(س) مسجد جامع شاندرمن همزمان با اين روز ويژه برنامه‌هايي را در دستور کار خود دارد.

  مدير کانون فرهنگي هنري فاطميه(س) مسجد جامع تولمشهر افزود: جشن ميلاد پيامبر مهرباني ها و امام صادق(ع)، ختم صلوات هديه به پيامبر(ص) و امام صادق(ع) از جمله برنامه‌هاي اين کانون است.

وي با بيان اينکه مسئله وحدت جزو مسائل بديهي در عالم اسلام و آموزه‌هاي قرآني است و بايد در شئون زندگاني همه مردم جاري باشد گفت: پيامبر گرامي اسلام همه مسلمانان را به عنوان برادر خطاب کرده و در حقيقت جدايي و تفرقه در اسلام و در ميان مسلمين وجود ندارد.  

طبايي تصريح کرد: امروز اتحاد مسلمين از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و جامعه اسلامي شيعه و سني در اين هفته بايد بيشتر به مقوله وحدت بپردازند و در همه ابعاد سعي کنند تا اتحاد و وحدت را به عنوان يک اصل در همه امور به کار گيرند.

حجت الاسلام والمسلمين«مجتبي ضابطي» با تبريک ميلاد رسول خاتم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت اظهار کرد: به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفي(ص) و امام صادق(ع)، شامگاه روز پنج شنبه ۲۱ مهرماه آيين جشن و سرور به همراه برنامه هاي متنوع فرهنگي و سخنرانی با موضوع سیره پیامبر اکرم(ص) در مسجد الزهراء(س) مسکن مهر برگزار شد و به ۵ نفر که نام محمد، طاها و صادق داشتند و ۱۲ نفر که به سوالاتی که در باره فیلم سینمایی محمدرسول الله(ص) که در مسجد اکران شد پاسخ درست دادند، جوايزي به رسم يادگاري اهدا کردیم.

مدير کانون شهيد فخري زاده لنگرود هدف از برگزاري اين برنامه‌ها را آشنايي هرچه بيشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با سيره نبي مکرم اسلام(صلي الله عليه و آله) بيان و تصريح کرد: سيره پيامبر اکرم(ص) بهترين الگوي سبک زندگي است که بايد در جامعه ترويج شود تا بتوانيم جامعه بويژه خانواده ها را از گزند تهاجم فرهنگي مصون بداريم.  

امام جماعت مسجد الزهراء(س) مسکن مهر لنگرود خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جايگاه مسجد در رسالت پيامبر (ص)، مساجد بهترين ميزبان براي برگزاري جشن ميلاد آن حضرت براي برگزاري جشن ميلاد آن حضرت است.

وي افزود: همچنين در شب هاي گذشته بعداز نماز مغرب و عشاء، فيلم محمدرسول الله(ص) را با استفاده از سيستم پخش در مسجد الزهراء(س) مسکن مهر براي نمازگزاران و بچه هاي مسجد به نمايش گذاشتيم.

گفتني است؛ به مناسبت ولادت پيامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و محکوميت جنايات اغتشاشگران و آشوب طلبان، در شامگاه روز شنبه ۲۳ مهرماه، غريو بانگ شعار هميشگي الله اکبر از ماذنه هاي مساجد و بقاع متبرکه استان گيلان پخش خواهد شد و اعضاء کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان همراه با مردم ولايتمدار سراسر کشور در اين آيين شرکت خواهند کرد.