تربیت کادر مدیریتی برای آینده جامعه اسلامی مهمترین وظیفه کانون‌های مساجد است
تربيت کادر مديريتي براي آينده جامعه اسلامي مهمترين وظيفه کانون‌هاي مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان؛

تربیت کادر مدیریتی برای آینده جامعه اسلامی مهمترین وظیفه کانون‌های مساجد است

حجت الاسلام رضواني‌نژاد، ضمن گراميداشت 19 مهر سالروز بيانات تاريخي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در مورد کانون‌هاي مساجد گفت: تربيت کادر مديريتي براي آينده جامعه اسلامي از مهمترين وظايف کانون‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 41402 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۰۵

 محمدعلي رضواني نژاد در گفت‌وگو ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان؛ با گراميداشت ۱۹ مهر و با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌هاي مساجد و ميزان تحقق اين مطالبات اظهار داشت:  مطالبه رهبري بر ايجاد وحدت، ارتباط و مديريت عوامل تاثيرگذار در مساجد چون امام جماعت، هيئت امنا، پايگاه بسيج و کانون بوده است که بعد از فرمايشات داهيانه ايشان شاهد ارتباط و تعامل مطلوبي بين ارکان مسجد با کانون‌ها هستيم.  

وي با تاکيد بر تعامل و ارتباط بين ارکان مسجد که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب است اظهارکرد: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده حضور ارکان مسجد، امام جماعت، هيئت امنا و فرمانده پايگاه بسيج در هيئت مديره کانون ضرورت دارد و مجوز کانون پس از تثبيت هيئت مديره صادر مي‌شود. لذا با توجه به تعامل مذکور امور فرهنگي مسجد با تعامل همه ارکان موثر در مساجد انجام مي‌شود.  

حجت الاسلام رضواني‌نژاد در ادامه به دلايل عدم موفقيت کانون‌ها در تحقق برخي مطالبات و فرمايشات رهبري اشاره و بيان کرد: عدم تعامل ارکان مسجد در انتخاب فردي شايسته به عنوان مدير کانون فرهنگي و هنري موجب شده تا با نقطه مطلوب فاصله داشته باشيم و اميدواريم تا ائمه جماعات عنايت بيشتري به اين مهم داشته باشند.  

وي خواستار حمايت بيشتر متوليان فرهنگي از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد شد و اظهارکرد: تورم و گراني موجود، افزايش هزينه‌هاي اجرايي و عدم حمايت شايسته ستادي و منطقه‌اي از برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد موجب رکود فعاليت‌ها شده است که اميد است با حمايت مسئولين و خيرين به نتايج بهتري دست يابيم.

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در ادامه به تشريح وظايف کانون در تربيت نسلي مومن و متعهد پرداخت و با بيان اينکه نگاه به کانون‌ها تربيت محور و فرهنگي است، گفت: تربيت کادر مديريتي براي آينده جامعه اسلامي از مهمترين وظايف کانون است و بيانيه گام دوم انقلاب در مورد جهاد تبيين در دستور کار مديران و اصحاب مسجد است.  

وي کم‌توجهي به اين مهم را موجب رسوخ شبهات و تاييد القائات دشمنان در بين نسل نوجوان و جوان با استفاده از فضاي مجازي و واقعي دانست.  

رضواني‌نژاد با تاکيد بر تحقق منويات رهبر معظم انقلاب تصريح کرد: مديران و اعضاي توانمند کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با نصب العين قرار دادن فرمايشات رهبري ضمن ايجاد توانمندي بيشتر در خود، معنويت لازم را بين آحاد جامعه اسلامي به‌ويژه نوجوانان و جوانان ايجاد کنند.