سنگ تمام کانون‌های مساجد استان گیلان در رثای پیامبر رحمت و اهل‌بیت (ع) در روزهای پایانی ماه صفر
سنگ تمام کانون‌هاي مساجد استان گيلان در رثاي پيامبر رحمت و اهل‌بيت (ع) در روزهاي پاياني ماه صفر

سنگ تمام کانون‌های مساجد استان گیلان در رثای پیامبر رحمت و اهل‌بیت (ع) در روزهای پایانی ماه صفر

کانون‌هاي مساجد با برگزاري مراسم عزاداري و توزيع غذاي نذري در ماتم پيامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) و ثامن الحجج(ع) ارادات خود را نسبت به اهل بيت( ع) نشان دادند.
شناسه خبر : 41068 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گیلان، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)  سراسر گیلان نیز همچون دیگر شهرهای کشور یکپارچه غرق در اندوه و ماتم شد و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ امام رئوف عزاداری کردند.  

گیلانی‌ها در چنین روزی سفره‌های احسان و نذری در منازل پهن و اقدام به پخت شله‌زرد و آش نذری و توزیع بین عزاداران کرده‌اند و دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها به حرکت در آمدند. روضه خوانی و عزاداری در مساجد شهرها و روستاها مطابق برنامه زمان بندی شده برگزار شده و عزاداران در سوگ شهادت امام خود گریستند.

«سودابه وحدانی» با تسلیت سالروز شهادت ثامن الحجج اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام رضا(ع) اعضای کانون در منزل پدر شهید وحدانی حضور پیدا خواهند کرد تا دیداری تازه کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) روستای خشکرودبار صومعه‌سرا افزود: اقامه عزای شهادت امام رضا(ع) و قرائت دعای توسل در منزل شهید از دیگر برنامه های اعضای کانون در این روز بود.

وی گفت: در سالروز وفات پيامبر نور و رحمت کتاب « مجموعه لالائي هاي معصومين ( پيامبر اکرم (ص)» توسط يکي از کودکان کانون زينبيه معرفي و خوانده شد. همچنین  سوره محمد توسط اعضاي کانون زينبيه(س) در قالب طرح تلاوت نور قرائت و به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) و دو امام معصوم هديه گرديد.

وحدانی گفت: اعضاء کانون زینبیه(س) با  حضور در مسجد ولیعصر(عج) روستای خشکرودبار، سفره صلوات برگزار و هزاران شاخه گل صلوات به پيامبر اکرم(ص) و امام حسن و امام رضا علیهم السلام هديه گرديد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: احترام همه اولیای الهی به خصوص امام رضا (ع) بر همه مسلمانان واجب است و می‌توانیم با بهره‌گیری از آیات الهی و احادیث پیامبر گرامی اسلام از شفاعت ثامن‌الحجج بهره مند شویم.

 

«فاطمه دورائي» با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر اکرم(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: 

کانون رقيه خاتون(س) مسجد امام حسين(ع) روستاي استخر بيجار بالا از توابع شهرستان آستانه اشرفيه به مناسبت رحلت پيامبر(ص) ، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا (ع) مراسم عزاداري درطی دو شب برگزار کرد. دراين مراسم غذاهاي نذري به صورت جداگانه در هر خانه از اهالي محل که نذر داشتند آماده و به صورت مجمعه به مسجد آورده شد و در پايان باصرف شام از عزاداران پذيرايي بعمل آمد .

مدیر کانون رقیه خاتون استخربیجار بالا افزود: مراسم عزاداری و روضه خانگی به همین مناسبت  ویژه بانوان همراه با قرائت قرآن سوره الرحمن، دعاي توسل، زيارت عاشورا برگزار شد و در پایان از عزاداران پذیرایی شد.

وی از پخت و توزیع غذای نذری به مناسبت این ایام خبر داد و گفت: از چند روز قبل در تهیه و تدارک مراسم و اطعام عزاداران بودیم و این غذاها را در میان عزاداران و مردم توزیع کردینم.

« ایران فلاح ارجمند» از برگزاری مراسم سوگواری در مسجد جامع آقا سید حسن دارسازی خبر داد و اظهار داشت: اولين مراسم اخرصفر با حضور اهالي در کانون فرهنگي هنري فاطمه زهرا (س) مسجد جامع آقا سيد حسن برگزارشد.

دراين برنامه که باسخنراني استاد پيش قدم برگزار شده بود ضمن اشاره به ويژگيهاي رسول اکرم(ص) و حضرت امام حسن مجتبي(ع) وحقيقت بيني ائمه اطهار مردم را دعوت به آرامش و صبرنمودند .

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهراء(س) دارسازی رشت افزود: مراسم وعظ وروضه  به مناسب شهادت جانگداز حضرت امام رضا عليه السلام در روز دوشنبه 4 مهرماه با سخنراني استاد ميرصالحي و مراسم دیگری در عصرروز سه شنبه  ۵ مهرماه با سخنرانی استاد زودلي و ذاکران اهل بيت، باحضور اهالي و فعالان مسجدي در کانون فرهنگي هنري فاطمه زهرا سلام الله عليها مسجد جامع آقا سيد حسن دارسازي رشت برگزار شد.

« نسرین ابراهیمی» از مراسم عزاداری به مناسبت روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و افزود:  کانون فرهنگی هنری ضیافت مسجد جامع روستاي پنچاه از توابع شهرستان آستانه اشرفيه  بعد از بازگشت از سفر اربعین حسینی(ع) در تدارک برنالمه‌های دهه آخر ماه صفر تلاش کرد که برنامه سوگواری و تهیه و پخت غذای نذری را به بهترین نحو اجرا کند.

مدیر کانون ضیافت اظهار داشت: مراسم عزاداري به مناسبت رحلت پيغمبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع)  در شامگاه روز شنبه دوم شهریور و مقارن با 28 ماه صفر با سخنرانی، مداحی و پذیرایی از عزاداران برگزار شد. همچنین در شامگاه  روز شنبه مقارن با آخرین روز ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)  مراسم عزاداری ودر پايان از عزاداران با غذاي نذري پذيرايي بعمل آمد .