وقتی مدیر کانون امام علی (ع) شهر رشت در قامت راهنمای زائر به یاری مسافران کربلای معلی می‌شتابد
وقتي مدير کانون امام علي (ع) شهر رشت در قامت راهنماي زائر به ياري مسافران کربلاي معلي مي‌شتابد

وقتی مدیر کانون امام علی (ع) شهر رشت در قامت راهنمای زائر به یاری مسافران کربلای معلی می‌شتابد

زورمند، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون امام علي (ع) حافظ‌آباد شهر رشت در کنگره عظيم اربعين حسيني گفت: علاوه بر خدماتي که در موکب ارايه مي‌‌شود، به همراه تني چند از اعضاي کانون به عنوان راهنماي زائر نيز در خدمت مردمي هستيم که عازم کربلاي معلي و حرمين شريفين هستند.
شناسه خبر : 40828 تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۰:۱۸

«محمدرضا زورمند» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت گفت: اربعین امتداد مکتب سرخ عاشورا و تلنگری است تا بدانیم حسینی شدن و حسینی ماندن فقط معطوف به یک زمان خاص نیست.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد امیرالمومنین(ع) حافظ آباد شهر رشت افزود: اربعین بیعتی دوباره با حسین درونمان است  تا یادمان باشد اگر در دفاع از حق کوتاهی کنیم، به غیر از حسرت و پشیمانی چیزی برایمان باقی نخواهد ماند و اگر در دفاع از حق جانمان را نیز فدا کنیم، یقینا تا قیام قیامت عزت و شرف و آزادگی را برای تمامی نسل ها رقم خواهیم زد.

وی تصریح کرد: پنج سال با موکب نورالزهرا (س) به کربلا اعزام شدم و توفیق خدمت به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در این موکب داشتم. اسکان، تغذیه، خدمات پزشکی، خیاطی، کفاشی و فرهنگی توسط گروهی که برای خدمت درکربلا حاضرمی شدند صورت می پذیرفت؛ علاوه بر این چندین نفر به عنوان بنا، برق کار، گروه نانوایان، تاسیسات لوله کشی، نجار، جوشکار، تعمیرکار آبگرمکن و.... برای خدمت حضوری به زائرین حضور داشتند.

زورمند که علاوه بر حضور در موکب به عنوان راهنمای زائر نیز فعالیت دارد گفت: راهنمایان زوار از ورودی اولین بازرسی حرم در سامرا، همکاران  تا نزدیک ورودی صحن حرم حضور دارند،با وقت اندکی که زائران برای زیارت در سامرا ودیگر اماکن حرمین درکشورعراق دارند، راهنمای زائر، کمک خوبی درمدیریت زمان و استفاده بهتر زائرین، از مدت کوتاهی است که درحرمین حضور خواهند داشت.

این فعال مسجدی در باره مراجعات به راهنمای زائر گفت: زائرین معمولا از مکان موکب ها، درمانگاه، گاراژ و... سوال می کنند و نیز از  نحوه و مبالغ عزیمت به مرزهای خروجی و کربلا، کاظمین و نجف می پرسند، برخی نیز درخواست برقراری ارتباط با تلفن ثابث و همراه در ایران برای گمشدگان، برقراری ارتباط اینترنتی برای همراهان زائر درکربلا و یا در ایران، را دارند که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این موارد کمک حال زائران باشیم.

وی در ادامه گفت:  بیشترین گمشدگان در حرم  به ما مراجعه می کنند، این زوار عموما در زمان قرار با همراهان خود هماهنگ نیستند، وقتی بعد ازچندین ساعت سردرگمی، با کمک راهنمایان زائر، همدیگر را پیدا می کنند، خوشحالی از چشمانشان نمایان و بعضی ها اشک شوق می ریزند، چندین مورد هم داشتیم که زائری تمام مدارک خود را با تمام پول نقد، گذرنامه، گواهینامه، کارت و سوئیچ ماشین و کارت بانکی را گم کرده بود  بعد از چند ساعت فردی پیدا کرد و تحویل امورگمشدگان داد و خدا را شکر به دست صاحبش رسید.

زورمند در باره سفر اربعین گفت: اگر زائرین قبل از سفر با علم وآگاهی ازچگونگی و سختی که درسفر اربعین وجود دارد حرکت کنند، بهتر خواهد بو، البته گروه‌هایی که افراد را جمع  و اعزام می کنند باید ملزومات سفر اربعین را به آن ها گوشزد کنند، همچنین زائرین باید به آنچه در رسانه ها اطلاع رسانی می شود توجه کنند تا سفر خوبی داشته باشند.

وی در پایان از حضور خود به عنوان راهنمای زائر تا پایان شهریور ماه در کربلای معلی خبر داد.