20 روز خدمت به زوار حسینی در کربلای معلی/اغلب مواکب از دل مساجد برخاسته‌اند
20 روز خدمت به زوار حسيني در کربلاي معلي/اغلب مواکب از دل مساجد برخاسته‌اند
مسول فرهنگی موکب قمربنی‌هاشم(ع) صومعه سرا؛

20 روز خدمت به زوار حسینی در کربلای معلی/اغلب مواکب از دل مساجد برخاسته‌اند

حجت الاسلام حسيني، با اشاره به حضور اعضاي کانون فرهنگي هنري «سراج» روستاي «خراط‌محله» در کربلاي معلي و برپايي موکب قمر بني هاشم (ع)، گفت: اين موکب همچوناغلب مواکب از دل مسجد شکل گرفته و به مدت 20 روز پذيرا زوار است.
شناسه خبر : 40822 تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

حجت الاسلام والمسلمین «سيد مهدي حسینی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان، با اشاره به حال و هواي موکب قمر بني هاشم(ع) شهرستان صومعه سرا در کربلای معلی اظهار کرد: این موکب به همت اعضای کانون فرهنگي هنري «سراج» مسجد علي بن موسي الرضا(ع) روستاي «خراط محله» برپا شده است و من به عنوان مسئول فرهنگی و همچنین از اعضای هیات امنای موکب در هفتمین سفرم به کربلای معلی توفیق خدمت به زوار حسینی را دارم.

 

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: امسال اعضای موکب ۳۶ نفر هستند که به اتفاق روز سه شنبه ۸ شهريور ماه از مرز مهران به همراه سه کاميون ملزومات و تجهيزات موکب اعم داربست، چادر، اجاقگاز و کولر آبي، برنج، چاي، شکر، ظروف يکبار وهمچنين دو نيسان کولردار مرغ و گوشت و تمام وسائلي که براي ۲۰ روز آشپزي و پذيرايي از زائرين امام حسين(ع) لازم بود به سمت عراق حرکت کرديم.

وي گفت: موکب قمر بني هاشم(ع) در کربلای معلی در حسينيه سيد الشهدا (ع) واقع شده است. اين موکب، يک ساختمان ۵ طبقه در خيابان ميثم تمار و واقع در کوچه ساحت البغداد است، ضمن اینکه طبقه دوم ساختمان براي اسکان بانوان اختصاص داده شده است.

مدير کانون فرهنگي هنري سراج و مسوول فرهنگي موکب قمر بني هاشم(ع) افزود: ما به غير از ساختمان حسينيه، دو چادر ۱۰۰ متري مجهز به کولر هم داريم؛ همچنين آشپزخانه موکب در کنار خيابان ميثم تمار قرار دارد و ۸ نفر آشپز روزانه ۳۰۰ پرس غذاي گرم را جهت توزیع میان زوار طبخ می کنند؛ همچنین روز اربعين نيز 3 هزار پرس غذا و روز بعد اربعين از زائرين با ۳۰۰ پرس غذا پذيرايي داریم.

حجت الاسلام حسيني در باره برنامه هاي فرهنگي موکب قمربني هاشم (ع) گفت: در تمام ۲۰ روز حضور در مراسم معنوي اربعين حسيني(ع) نماز جماعت، ادعيه خواني، سخنراني و مداحي را برگزار مي کنيم و براي بخش بانوان نیز دو مداح و يک طلبه جهت اجرای برنامه ها حضور دارند.

وی گفت: امسال چهار نفر از اعضاءی کانون فرهنگي هنري سراج در موکب قمر بني هاشم(ع) خادم زائرين سبدالشهداء(ع) هستند، البته بنده به علت گرماي شديد و عارضه قلبي توفيق ۹ روز خدمتگزاري به زائرين را داشتم و روز ۱۸ شهريور به ناچار موکب را به قصد ايران ترک کردم.

وي افزود: همه زائرين اباعبدالله الحسين(ع) با اينکه مي دانند سفر کربلا و بخصوص سفر زيارتي اربعين حسيني(ع) سفر راحتي نيست اما به دليل عشقي که به مولايشان دارند راهي اين همايش عظيم سياسي معنوي مي شوند. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مردمي بودن مواکب تصريح کرد: اغلب مواکب از دل مساجد شکل گرفته اند و مساجد همانند سال هاي دفاع مقدس، در اربعين حسيني نيز کارکرد پشتيباني اين حماسه جهاني را بر عهده دارند و از نظر تامين اسکان زائرين ، ارزاق، حتي بهداشت و درمان به مردم خدمت رساني مي کنند. 

این فعال مسجدی در پایان حضور پرشور مسلمانان در پياده روي اربعين را مرهون شهداي مدافع حرم و مقاومت به ویژه سردار شهيد حاج قاسم سليماني و شهيد ابو مهدي المهندس دانست و تاکيد کرد: ما بايد شکرگزار اين نعمت بزرگ باشيم.