موکب «قافله عاشقی»؛ ایستگاهی که به همت بچه‌های مسجد برای جاماندگان اربعین راه‌اندازی شد
موکب «قافله عاشقي»؛ ايستگاهي که به همت بچه‌هاي مسجد براي جاماندگان اربعين راه‌اندازي شد

موکب «قافله عاشقی»؛ ایستگاهی که به همت بچه‌های مسجد برای جاماندگان اربعین راه‌اندازی شد

موکب « قافله عاشقي» در خروجي استان گيلان پذيراي دلدادگان حسيني است. موکبي که با اهتزار پرچم‌هاي « يا حسين» و «يا ابوالفضل» و طنين نواي مداحي تداعي گوشه‌اي از همايش اربعين حسيني براي جاماندگان است.
شناسه خبر : 40743 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۴

 «موسي بقايي‌نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان با اشاره به راه اندازي موکب «قافله عاشقي» از 2 شهريور با همکاري کانون حضرت محمد رسول الله(ص) منجيل گفت: اين موکب به صورت خودجوش و مردمي از سال 1395 در خروجي استان گيلان، شهر لوشان راه‌اندازي شد که با شيوع کرونا شاهد 2 سال وقفه در برپايي موکب بوديم.

مسئول کانون حضرت محمد رسول الله(ص) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک بابائيان منجيل ادامه داد: با شيوع ويروس کرونا فعاليت‌ها شکل ديگري يافت واعضاي کانون فعاليت‌هاي جهادي چون برپايي کارگاه‌هاي دوخت ماسک، ضدعفوني و کمک به نيازمندان را اولويت قرار دادند.

وي با بيان اينکه امسال شاهد راه اندازي مجدد موکب قافله عاشقي با مشارکت گسترده جوانان در شهر لوشان هستيم تصريح کرد: اين موکب در مسير اتوبان رشت، قزوين پذيراي زائران اربعين گيلان و استان‌هاي همجوار، کشورهاي حاشيه درياي خزر، آذربايجان، گرجستان، ترکيه و حتي برخي از زوار اروپايي است.

بقايي نژاد در ادامه به تشريح خدمات موکب با تشکيل کميته‌هاي مختلف پرداخت و اضافه کرد:  کميته فرهنگي و تبليغي با توزيع زيارت‌نامه اربعين همراه با تصاوير شهداي مدافع حرم به نيابت از اين شهدا، توزيع کيسه‌هاي جمع‌آوري زباله، توزيع ماسک، اهداي سربند و بنرهاي کوچک "ما ملت امام حسينيم" و "لبيک يا حسين"،  فراهم آوردن خدمات رفاهي براي زوار، ايجاد غرفه دلنوشته، اقامه نماز جماعت با همکاري روحانيون اعزامي در اين موکب مشغول خدمات رساني است.

مسئول کانون حضرت محمد رسول الله(ص) منجيل اعلام کرد: پاسخگويي به سوالات و جمع‌آوري نذورات مردمي براي پذيرايي از زوار از وظايف کميته خواهران است و کميته بهداشت و سلامت از ظرفيت جوانان عضو هلال احمر جهت ارائه کمک‌هاي اوليه به زوار بهره مي‌گيرد.

بقايي‌نژاد ايجاد امنيت، رفع ترافيک در مسير راهپيمايي زوار و هدايت زائران در جاده( آزاد راه رشت- قزوين) را از وظايف کميته امنيتي و انتظامات و پذيرايي از زائران را از وظايف کميته پذيرايي اعلام کرد.

وي از اسکان موقت زائران با تجهيز و آماده سازي ساختمان مجاور موکب خبر داد و تاکيد کرد: امسال در موکب قافله عاشقي شاهد حضور جوانان مخلص و متعهد جهت خدمات‌رساني به زائران ابا عبدالله الحسين(ع) هستيم.

این فعال مسجدی گفت: جوانان را پاي کار آورده و با تشکيل جبهه‌اي متحد از همه مجموعه‌هاي فرهنگي از ظرفيت جوانان بهره گرفتيم.

بقایی نژاد تصریح کرد: کارکرد مهم موکب ما کارکرد فرهنگي و تربيتي است که حضور جوانان ذر آن نشانگر اين امر است.