پویش «لبیک یا حسین» در سطح کانون‌های مساجد استان گیلان برگزار می‌شود
پويش «لبيک يا حسين» در سطح کانون‌هاي مساجد استان گيلان برگزار مي‌شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان گیلان خبر داد؛

پویش «لبیک یا حسین» در سطح کانون‌های مساجد استان گیلان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رضواني‌نژاد از برگزاري پويش# لبيک_ يا_حسين در سطح کانون‌هاي مساجد استان گيلان خبر داد و گفت: اين پويش در آستانه اربعين حسيني و در راستاي انعکاس و جلوه‌هاي مرتبط اين حماسه عظيم معنوي برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 40552 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۷

حجت الاسلام والمسلمین«محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گیلان، از برگزاری پویش# لبیک_ یا_حسین بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد و گفت: علاقه مندان در قالب این پویش می‌توانند تصاویر و جلوه‌های مرتبط با اربعین حسینی(ع) را در قالب عکس منتشر کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این پویش در محورهای مختلف برگزار می‌شود، افزود: خاطره نویسی، دلنوشته، شعر، اجرای سرود، اقدامات مناسبتی در مسجد و محله، تصاویر از سفر اربعین مدیر و اعضای کانون، عکس از اعزام زائر، موکب در عراق، موکب و ایستگاه‌های صلواتی در محله و مسجد، پیاده روی جاماندگان اربعین، زیارت نیابتی، نذر آب، نذر خون، نذر قربانی از جمله بخش های مختلف این پویش را تشکیل می دهد.
 
حجت الاسلام رضوانی نژاد افزود: اطعام حسینی، هر خانه یک پرچم، هر زائر یک خادم، قرائت قرآن و تلاوت نور، ختم صلوات و سایر از دیگر محورهای این پویش مردمی است.
 
وی با بیان اینکه مدیران کانون‌های مساجد گیلان باید مستندات خود را در گروه مجازی مستندات اربعین حسینی(ع) کانون‌های مساجد استان بارگذاری کنند، افزود: حضور اهل مسجد در این پویش، روایت گری از حماسه عظیم اربعین حسینی است.

 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان گیلان در پایان با اشاره به مشارکت اعضای کانون‌های مساجد در برپایی موکب‌های حسینی تصریح کرد: اعضای کانون‌ها همکاری گسترده‌ای به‌عنوان خادم در موکب‌های حسینی اعزامی از گیلان به همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) دارند.