روایتی از برنامه‌های کانون محبان بقیه‌الله(عج) صومعه‌سرا در تابستان 1401
روايتي از برنامه‌هاي کانون محبان بقيه‌الله(عج) صومعه‌سرا در تابستان 1401

روایتی از برنامه‌های کانون محبان بقیه‌الله(عج) صومعه‌سرا در تابستان 1401

شمسي‌پور، از استقبال اعضاي کانون فرهنگي هنري محبان بقيه الله(عج) از برنامه‌هاي طرح اوقات فراغت تابستان خبر داد و گفت: يکي از اهداف ما در اين طرح جذب و آشنايي بچه‌ها به مسجد است.
شناسه خبر : 40417 تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

« پروین شمسی پور » در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان گیلان، از استقبال خوب کودکان و نوجوانان از برنامه‌های طرح  اوقات فراغت تابستان کانون محبان بقیه الله(عج) خبر داد و گفت: یکی از اهداف ما در اجرای طرح اوقات فراغت جذب بچه‌ها به مسجد و آشنایی آنان با فضای معنوی آن است. الحمدلله در این زمینه موفق بوده ایم و کلاس‌ها با جمعیت خوبی برگزار می‌شوند و حتی با کمبود جا مواجه شده ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه الله(عج)  مسجد جامع صومعه سرا ادامه داد: قرآن، احکام، زبان، کلاس تقویتی دروس، نقاشی و فن بیان ازجمله رشته‌هایی است که به صورت مجزا در دو گروه پسران و دختران پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: کلاس قرآن کودکان با همکاری زهره معصومی، کلاس حفظ جز ۳۰ با مربی گری فاطمه پوردهنده، کلاس قرآن، نهج البلاغه و صحیفه خوانی« ویژه جوانان» با همکاری مریم  پاکیزه، کلاس قرآن بزرگسال با همکاری زهرا علیزاده صفت و کلاس قرآن و احکام  با مربی گری اساتید معصومی  و نظیفی برگزار می‌شود.


شمسی پورگفت:  کلاس‌های خوشنویسی با مربی گری سمیه بشری، فن وبیان راضیه شفیعی،  کلاس  گلدوزی و روبان دوزی و خیاطی با مدیریت اساتید امیدی و مقدم،  آمادگی جسمانی ویژه بانوان و دختران  با مدیریت استاد اژدری در باشگاه ورزشی زینبیه(س)، کلاس تقویتی ریاضی و زبان با تدریس اساتید رحمان‌زاده  و فریفته، کلاس نقاشی با همکاری فرشته یوسفی برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه الله(عج)  مسجد جامع صومعه سرا افزود:  رشته« سرود و تئاتر» برای دختران  و پسران در طرح اوقات فراغت تابستان امسال کانون در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تشریح برنامه‌های اوقات فراغت ویژه  کودکان و نوجوانان تاکید کرد: برنامه های اوقات فراغت باید طوری تنظیم شود که ضمن آموزنده بودن، سرگرم کننده و نشاط آفرین باشد و همانند کلاس‌های مدرسه تکراری نباشد. لذا مربیان در حین و یا پایان کلاس مسابقات جذابی را با توجه به موضوع  فعالیت خود اجرا می‌کنند. مثلا در کلاس زبان بازی‌های هدفمند ایفای نقش مانند پانتومیم را برگزار می‌کنند یا شعرخوانی دست جمعی دارند.   

                                                                                                               
شمسی‌پور در ادامه گفت: در کلاس قرآن برای ایجاد جذابیت، اجرای زیبای حدیث خوانی نوگلان قرآنی در قالب بازی‌های  نمایشی، صندلی بازی، شعر و داستان خوانی قرآنی که تلفیقی انجام می‌شود همراه  با مسابقات جذاب با توجه به موضوع فعالیت را داریم.

وی افزود: برنامه معنوی سه شنبه‌های مهدوی را نیز در عصر روزهای سه‌شنبه،  همراه  با سخنرانی، مداحی  و پذیرائی برگزار می کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه الله(عج)  مسجد جامع صومعه سرا از برگزاری مسابقه ساخت ماکت سازی عاشورایی با همکاری بچه‌های کانون خبر داد و افزود:  به نفرات اول تا سوم برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا کردیم.
وی از  پیاده روی  نمادین روز اربعین خبرداد و افزود: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با تاسی از پیاده روی میلیونی نجف تا کربلا را از مسجد مان(مسجد جامع شهرستان صومعه سرا) به مقصد مزار شهدای گمنام واقع در پارک ابریشم  برگزار خواهیم کرد.


شمسی پور از بر نامه اردویی  بعد از پایان ماه صفر خبر داد و گفت: یک برنامه اردویی یکروزه برای بچه‌های مسجدی در نظر گرفته ایم که ان شاءالله بعد از پایان ماه صفر  این برنامه را برگزار خواهیم کرد.