آیین شیرخوارگان حسینی به همت کانون‌های مساجد استان گیلان برگزار می‌شود
آيين شيرخوارگان حسيني به همت کانون‌هاي مساجد استان گيلان برگزار مي‌شود
در دو نوبت صبح و عصر؛

آیین شیرخوارگان حسینی به همت کانون‌های مساجد استان گیلان برگزار می‌شود

همايش شيرخوارگان حسيني در شهرها و روستاهاي استان گيلان در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 39840 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان گيلان؛ همايش شيرخوارگان حسيني به ياد حضرت علي اصغر(ع) کودک شش ماهه امام حسين(ع)، در اولين جمعه ماه محرم در سطح مساجد، حسينيه هاي شهرها و روستاهاي سراسر ايران اسلامي و برخي کشورهاي ديگر برگزار شد.

در اين مراسم معنوي و پرسوز و گداز مادران بر تن کودکان خود لباس سبز مي پوشانند و به ياد شيرخواره کربلا به مرثيه سرايي مي پردازند و گهواره نمادين را بر سر دستان در ميان عزاداران مي‌گردانند.

بر اساس اين گزارش، کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان از چند روز گذشته در تدارک اين آيين معنوي در تدارک تهيه بنر منقش به تماثيل شيرخواره امام حسين(ع) ، لباس، سربند، روسري هاي سبز مخصوص کودکان شدند و برخي در ساعات آغازين صبح امروز همايش شيرخوارگان را برگزار کردند و برخي ديگر در عصر امروز با حضور مادران و کودکان شان، همايش شيرخوارگان حسيني(ع) را در جاي جاي استان شهيدپرور گيلان برگزار مي کنند.

مادران در اين آيين باشکوه و جانسوز فرزندان شيرخوار خود را بر دستان خود بلند کرده و با نذرنامه خواني ، جگرگوشه خود را نذر قيام حضرت مهدي(عج) مي کنند و يکصدا مي گويند: “يا صاحب الزمان، فرزندم را نزد ياري قيام تو مي کنم. اورا براي ظهور نزديکت برگزين و حفظ کن."