مروری بر ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد استان گیلان در عید امامت و ولایت
مروري بر ويژه‌برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد استان گيلان در عيد امامت و ولايت

مروری بر ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد استان گیلان در عید امامت و ولایت

همزمان با فرا رسيدن عيد سعيد غدير خم کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان اقدام به برگزاري برنامه‌هاي متنوعي کرده اند.
شناسه خبر : 39387 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گیلان؛ بالغ بر ۹۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در تمام شهرستان‌های گیلان از آستارا تا ماسال، از رودسر تا انزلی و از رودیار تا رشت با هدف تبیین فرهنگ غدیر، در این ایام پیشتاز برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مختلف بوده و با آذین بندی مساجد و فضا سازی عیدالله اکبر را جشن گرفتند.

*جشن عید غدیر به همت کانون شهدای شنبه بازار فومن
« علی پورمحسن » از مراسم جشن عید غدیر خم در مسجد ولیعصر(عج) شنبه بازار فومن  خبر داد و افزود: کانون شهدای  شنبه بازار فومن مراسم جشن عید غدیر را با مداحی حاج سینا پورمحسن و کربلایی وحید نفیسی در بقعه متبرکه آقا بوسعید (سبزقبا) روستای شنبه بازار در عصر شب عید غدیر خم  برگزار کرد.

                                         https://s6.uupload.ir/files/%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-_%D8%B9%DB%8C%D8%AF_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1_uico.jpg

*ویژه برنامه‌های مراسم جشن بزرگ عید غدیر خم به همت کانون شهیدمحمد هدایتی در مسجد امام حسن مجتبی(ع)منظریه رشت

« مرتضی قمی » از برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منظریه رشت خبر داد و افزود: این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی موسوی و  مدیحه سرایی کربلایی امیر محمد فلکی و کربلایی سید مرتضی موسوی درعصر روز یکشنبه 26 تیر ماه برگزار شد.

                                          https://s6.uupload.ir/files/%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1_7df.jpg

*جشن عید غدیر به همت کانون فرهنگی هنری شهادت شهرک انصاری رودسر
کانون فرهنگی هنری شهادت شهرک انصاری شهرستان رودسر در روز عید غدیر برنامه‌های متنوع و شادی را در ساحل دریا برگزار کرد.


« فرج اله قدرتی» با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: به مناسبت هفته امامت و ولايت به همت کانون شهادت رودسر،حوزه علمیه برادران و خواهران، پایگاه  بسيج شهدای قدرتی برنامه‌های متنوعی را اجرا کردیم.

وی افزود: برپایی ایستگاه صلواتی عید غدیرو عفاف وحجاب، ایستگاه نقاشی و ایستگاه مشاوره خانواده در روز عید غدیر، ساحل دریای رودسربه‌همراه جشن و مولودی خوانی اجرا کردیم.

                                             https://s6.uupload.ir/files/%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1-_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86_%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA_%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%B3%D8%B1_g5t1.jpg

*ویژه برنامه‌های عید غدیر به همت  کانون شهای گمنام مسجد امام حسین(ع) شهرک صبای رشت
« مصطفی شابندری» با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم در باره ویژه برنامه‌های عید غدیر خم گفت: جشن عيد سعيد غدير خم در مسجد امام حسين(ع) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين چهري با مديحه سرايي کربلايي سيد محمد رضا مومني در روز يکشنبه ۲۶ تيرماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد.
مدیر کانون شهدای گمنام رشت  افزود: به همت کانون شهداي گمنام رشت و مسجد امام حسين(ع) ايستگاه صلواتي در ميدان امام حسين(ع) شهرستان رشت همزمان با شب عيد غدير برپا شد و همچنین با همکاری ستاد اجرايي فرمان امام(ره یک هزار و 140 پرس غذای گرم آماده و میان نیازمندان توزیع گردید.
وی از اجرای طرح نان صلواتی به مناسبت عید غدیر خم خبر داد و گفت: تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری برنامه‌های عید سعید غدیر کرده ایم  و از همه کسانی که ما را در این راه یاری کرده اند قدردانی می کنیم.

                                       https://s6.uupload.ir/files/%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1%DB%8C_1_c10z.jpg

                                             

 *جشن بزرگ عید غدیر خم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای پایین محله لیلاکوه به همت کانون شهید طالب روحی
مراسم جشن عید ولایت و  امامت امیر المومنین علی(ع) شامگاه روز یکشنبه 26 تیر ماه همراه با نماز جماعت  مغرب و عشاء ومراسم مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت کربلایی محمود شایان پور  و سخنرانی حجت الاسلام حجت الاسلام محسن حسن زاده لیلاکوهی  برگزار شد.


« محمد حسین شفیعی» فعال  کانون شهید طالب روحی و هیئت امناء مسجد امام حسن مجتبی(ع) گفت: در مراسم جشن شب عید غدیر هدایایی از طرف مسجد به کسانی که نامشان علی بود اهدا شد و به همه کسانی که در مراسم حضور داشتند اعم از برادران و خواهران نیز هدایایی داده شد و با پذیرایی چای و شیرینی و شربت و اطعام وعده شام درخدمت همه مهمانان در مسجد امام حسن مجتبی (ع)لیلاکوه بودیم.


این فعال مسجدی از توزیع 34 بسته کمک معیشتی بین مستمندان منطقه لیلاکوه به همت هیئت امناء مسجد امام حسن مجتبی(ع)، کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج شهید طالب روحی خبر داد و افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی بسته‌های کمک معیشتی را به همت خیرین تهیه و در روستا توزیع کرده ایم.

                                     https://s6.uupload.ir/files/%D8%B4%D9%81%DB%8C%D8%B9%DB%8C3_rjli.jpg