طرح تربیتی «چکامه» با هدف پیشگیری و کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در استان گیلان آغاز به کار کرد
طرح تربيتي «چکامه» با هدف پيشگيري و کاهش‌ آسيب‌هاي اجتماعي در استان گيلان آغاز به کار کرد
به میزبانی کانون فرهنگی هنری شهید بخشعلی زاده؛

طرح تربیتی «چکامه» با هدف پیشگیری و کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در استان گیلان آغاز به کار کرد

طرح تربيتي «چکامه» با تشکيل پنج حلقه تربيتي به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بين نوجوانان و جوانان، به ابتکار کانون فرهنگي هنري شهيد بخشعلي‌زاده در استان گيلان آغاز به کار کرد.
شناسه خبر : 38524 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۹

«علی خوشحال» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گیلان اظهار کرد: طرح تربیتی «چهره به چهره» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات با نام اختصاری «چکامه» به همت کانون شهید بخشعلی زاده و با تشکیل پنج حلقه تربیتی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و همچنین ترویج مسائل اخلاقی و احکام دینی برای نوجوانان و جوانان در استان گیلان آغاز به کار کرد.

                                              https://s6.uupload.ir/files/%DA%86%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%875_fhmj.jpg

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید بخشعلی‌زاده افزود: با تفاهم نامه‌ای که اسفند 1400 بین کانون فرهنگی هنری شهید بخشعلی زاده به عنوان مجری طرح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح استان و پنج شهر لنگرود، سیاهکل، شفت، رضوانشهر و تالش به امضا رسید، تاکنون فعالیت های متعددی صورت پذیرفته است.
                                                https://s6.uupload.ir/files/%DA%86%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%873_2kqw.jpg

وی ادامه داد: برای مثال در شهر رضوانشهر چهار حلقه، تالش هفت حلقه، شفت پنج حلقه، سیاهکل سه حلقه و لنگرود چهار حلقه تربیتی چکامه برگزار شده است؛ ضمن اینکه در هر شهر به تعداد حداقل ۱۰ تا ۱۵ نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله طبق فرم تفاهم نامه کانون و مربی، جذب کلاس ها شده و از  موضوعات و مباحث مختلف در رشته های اخلاق، قرآن، احکام استفاده کرده و همچنین در عرصه مباحث پیشگیری از انحرافات اخلاقی از جمله مواد مخدر راهنمایی شدند.
                                                https://s6.uupload.ir/files/%DA%86%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%872_r9m3.jpg

این فعال مسجدی در ادامه رویکرد این طرح را بیشتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت «خانواده و اعتیاد» به ویژه برای گروه سنی نوجوان عنوان کرد و افزود: پیشگیری و توانمندسازی نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنها در برابر این آسیب‌ها از دیگر اهداف این طرح است.
                                           
خوشحال تصریح کرد: مربیان در هر حلقه تربیتی موظف شدند هفته‌ای یک جلسه در داخل مسجد، حسینیه و یا پایگاه‌های بسیج به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه مطالب را برای نوجوانان عنوان کنند.
                                              https://s6.uupload.ir/files/%DA%86%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%871_7g62.jpg


وی در بخش دیگری از مباحث خود ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان گفت: تعدادی از مربیان چکامه استان گیلان همراه با مربیان چهره به چهره به مشهد مقدس اعزام و در جلسات آموزش سه روزه اساتید و سخنران‌ان مطرح در سطح کشور حضور یافتند.