ویژه برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان اعلام شد
ويژه برنامه‌هاي دهه کرامت در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان اعلام شد

ویژه برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان اعلام شد

دهه کرامت با شعار محوري «خدمت کريمانه؛ جهاد عالمانه» با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) پايان مي‌يابد.
شناسه خبر : 37963 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۸

حجت‌الاسلام والمسلمین«محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان گیلان؛ با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت با  شعار محوری «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه»  در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آغاز  شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر بهره‌گیری مناسب از این ایام جهت ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی با بیان اینکه روز هشتم دهه کرامت روز "مساجد و تشکل‌های دینی، پایگاه جهاد تبیین" نامگذاری شده است اذعان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با  اجرای برنامه‌های خودجوش و مردمی در برنامه‌های دهه کرامت آستان‌های مقدس رضوی، فاطمی، احمدی و حسنی(علیهم السلام) نیز مشارکت دارند.


رضوانی نژاد با تصریح اینکه ویژه برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های مساجد با توجه به آغاز رویداد ملی فهما در رواق‌‌های «نور، کتاب، همدلی، رسانه،‌ سرود، نمایش، فیلم، ‌ترنج و قلم» تعریف شده است افزود: محفل انس با قرآن به صورت محوری با حضور خادمین امام رضا(ع)، اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب آن به روح امام راحل و شهدا، حفظ صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط کودکان، قرائت زیارتنامه حضرت شاهچراغ(ع) در روز ششم در مساجد، قرائت زیارت امین الله در دهه کرامت و هدیه به امام رئوف و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) پس از نمازهای یومیه در مساجد از برنامه‌های رواق نور است

وی گفت: اجرای طرح شنبه‌های با کتاب در راستای معرفی کتب سیره حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، معرفی آثار و تالیفات امام راحل(ره)، مسابقات کتابخوانی از وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) از برنامه‌های رواق کتاب است.
مدیر ستاد فهمای گیلان با اشاره به رواق همدلی اظهارکرد: اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم در راستای تجلیل و تکریم دختران فعال مسجدی و موفق، دختران و پسران مسجدی مزین به نام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، توزیع بسته‌های کمک معیشتی، راه اندازی کارناوال شادی در محلات، نصب پرچم و تزئین محله در ایام دهه کرامت با عنوان «هر منزل یک پرچم»، اجرای طرح دختران آفتاب و اجرای طرح عقد امام رضایی (با اجازه امام رضا بله) با حضور خادمین حرم مطهر در مساجد از جمله برنامه‌های این رواق در دهه کرامت است.

رضوانی نژاد بازنشر سخنرانی و محتواهای آموزشی بصیرتی با موضوع سیره امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و امام خمینی(ره)، پاسخ به سوالات شرعی و شبهات دینی را از برنامه‌های مرتبط با رواق رسانه اعلام کرد.

 

اجرای گروه‌های سرود در جشن‌های دهه کرامت مساجد و اجرای سرود "سلام فرمانده" در ایام دهه کرامت و ارتحال امام توسط کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی، اکران فیلم‌های ارزشی و متناسب با دهه کرامت و  ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد برنامه‌های مرتبط با رواق سرود و نمایش است که حجت الاسلام رضوانی نژاد مورد اشاره قرارداد.

 

وی با اشاره به رواق ترنج با برپایی نمایشگاه‌های دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌ها در ایام دهه کرامت در مساجد تصریح کرد: برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای به امام رضا(ع) مختص پسران و برگزاری مسابقه دل نوشته‌ای به حضرت معصومه(س) مختص دختران  از جمله برنامه های رواق قلم است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خاطرنشان ساخت: پخش و قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)، برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع بسته‌های معیشتی، زیارت امین الله، برگزاری مسابقات گوناگون، راه اندازی کاروان‌های شادی، نورافشانی توسط کانون‌های فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های این ایام است.