ایجاد «خانه مسافر» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان
ايجاد «خانه مسافر» در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان
مدیر ستاد فهمای گیلان خبر داد؛

ایجاد «خانه مسافر» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان

حجت الاسلام رضواني نژاد از ايجاد خانه مسافر در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان خبرداد و گفت: ايجاد خانه مسافر با محوريت کانون‌هاي مساجد طيب خاطر را براي گردشگران به همراه داشته و مورد اعتماد جامعه است.
شناسه خبر : 37528 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۰۹

حجت الاسلام «محمدعلي رضواني‌نژاد» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان با اشاره به ظرفيت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در حوزه گردشگري و صنايع دستي از همکاري مشترک بين ستاد هماهنگی کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان و اداره کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان با برپايي جلسات مختلف هماهنگي خبرداد.  

 

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان با تاکيد بر ترويج گردشگري مذهبي با محوريت مساجد و کانون‌هاي مساجد گفت: بايد در اين زمينه از ظرفيت مساجد بهره برده و آنان را نقطه اتصال مردم محل و گردشگر قرار دهيم.  

 

وي از ايجاد خانه مسافر در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان خبرداد و افزود: ايجاد خانه مسافر با محوريت کانون‌هاي مساجد علاوه بر تکميل ظرفيت اماکن خالي تحت پوشش مساجد و ايحاد اشتغال مستقيم و غير مستقيم، طيب خاطر براي گردشگران به همراه داشته و مورد اعتماد جامعه است.

 

حجت الاسلام رضواني نژاد همچنین با اشاره به اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و لزوم بهره گيري از اين ظرفيت جهت اشتغالزايي و کارآفريني تصريح کرد: در تعامل با اداره کل ميراث فرهنگي براي تمام هنرمندان مسجدي صنايع دستي پروانه اشتغال در منازل صادر مي شود که بر مبناي اين پروانه امکان اخذ تسهيلات نيز فراهم خواهد شد.  

 

وي شرکت در نمايشگاه‌هاي استاني، برون استاني و بين‌المللي را از ديگر مزاياي اين همکاري مشترک دانست و اذعان کرد: بستر لازم براي تشکيل بازارچه‌هاي صنايع‌دستي در سطح مساجد ايجاد مي‌شود تا بازار لازم براي ارائه محصولات هنرمندان مسجدي فراهم آيد.