برنامه‌های کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریا در ماه مهمانی خدا
برنامه‌هاي کانون انصارالزينب(س) روستاي لب دريا در ماه مهماني خدا
مدیر کانون انصارالزینب(س)؛

برنامه‌های کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریا در ماه مهمانی خدا

کانون انصارالزينب(س) در اين ماه مبارک در حال اجراي ويژه برنامه‌هاي فرهنگي خود تحت عنوان «ترنم رمضان» که شامل قرائت قرآن کريم هر روز يک جزء، مسابقه سي حديث هر روز يک حديث، مسابقه نقاشي ويژه کودکان و نوجوانان، اهداء جوايز به روزه اولي ها، مسابقه حفظ جزء و... است.
شناسه خبر : 37369 تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

« مژگان پیرخندان»در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان؛ با بیان اینکه ماه مبارک رمضان از آن جهت ماه مهمانی خدا است که خداوند به بندگانش فرصت ارتباط نزدیک‌‌تر و حتی توبه می‌دهد تا به فطرت پاک خود برگردند، اظهار کرد: ماه رمضان و هر لحظه از شب‌ها و روزهایش حاوی برنامه‌های معنوی و تربیتی بسیاری است که می‌بایست مطهر و با خلوص نیت به پیشواز و بهره مندی از آن گام برداریم.


مدیر کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان(عج) در روستای لب دریا بندرکیاشهر در ادامه به ویژه برنامه‌های فرهنگی این کانون در ماه مبارک رمضان اشاره و اذعان کرد: کانون انصارالزينب(س) در  این ماه مبارک در حال اجرای ويژه برنامه‌های فرهنگي خود تحت عنوان «ترنم رمضان» که شامل قرائت قرآن کريم هر روز يک جزء، مسابقه سي حديث هر روز يک حديث، مسابقه نقاشي ويژه کودکان و نوجوانان، اهداء جوايز به روزه اولي ها، مسابقه حفظ جزء و... است.


وی همچنین بیان کرد: کانون فرهنگی و هنری انصار الزینب(س) در اولین شب قدر که مصادف با ضربت خوردن مولایمان حضرت علی(ع) بود به همت خیرین یادواره هشت شهید والامقام روستای لب دریا را با حضور امام جمعه بندر کیاشهر، روحانی مسجد، هیئت امنا، فرمانده بسیج، دهیار و شورای اسلامی و جمعی از مردم ولایتمدار روستای لب دریا و با نوحه خوانی و ختم فاتحه و صلوات برگزار کرد.

                                          
پیرخندان با بیان اینکه این یادواره همراه با محفل انس با قرآن ویژه خواهران بود گفت: در این مراسم ۱۴ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان به نام شهدا در بين عزتمندان روستاي لب دريا توزيع شد.

                                          https://s6.uupload.ir/files/%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7_y71k.jpg


این مسئول کانون با اشاره به اینکه مراسم احیای لیالی قدر در شب ۲۳ماه مبارک رمضان نیز همراه با پذیرایی افطار و با حضور خطیب توانمند حجت الاسلام «امیدی گیلانی» و نوای مداح اهل بیت «سید مصطفی نبی زاده» برگزار شد از هیئت امنا، کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج)، پایگاه شهدا و حکیمه روستای لب دریا، دهیاری، شورای اسلامی و اهالی شهید پرور لب دریا و به ویژه از خیرین برنامه ها تقدیر و تشکر کرد.

 
وی همچنین اضافه کرد: در شب ۲۳ رمضان و ليله القدر پخت آش نذري و بسته رمضان را به همت کانون انصار الزينب(س) و کمک خيرين آماده و درب منازل افراد نيازمند و بيماران توزيع کردیم.


پیرخندان در ادامه از مسابقه نقاشی «ماه میهمانی خدا» ویژه کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷ سال خبر داد و گفت: «سفره افطاری خانواده»، «شب های قدر» و «نماز جماعت» از موضوعات این مسابقه بود و در فضاي مجازي برگزار شده بود با شرکت بيش از ۲۳ اثر با اعلام برندگان مسابقه به پايان رسيد.


وی افزود: قرعه کشی مسابقه ترنم رمضان انجام شد و جوایز هم همزمان با عید سعید فطر به برندگان اهدا خواهد شد.

                                          https://s6.uupload.ir/files/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87_%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%D9%8A_%D9%85%D8%A7%D9%87_%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%8A_%D8%AE%D8%AF%D8%A7_(%D8%AA%D8%B1%D9%86%D9%85_%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86)_%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF_7jls.jpg
پیرخندان در ادامه به ویژه برنامه‌ای که این کانون هر ساله در روز ۲۷ ماه رمضان دارد، اشاره و اظهار کرد: در جزء خوانی قرآن وقتی به سوره «الرحمن» می‌رسیم جشن عروس قرآن را برگزار می‌کنیم که بر سر سفره قرآن از قاریان با حنا، نبات، شکلات و شیرینی پذیرایی می‌شود.

                                          https://s6.uupload.ir/files/%D8%AC%D8%B4%D9%86_%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86_0tcg.jpg


وی همچنین جمع آوری فطریه و رساندن آن به نیازمندان روستا را از دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد و گفت: در پایان ماه مبارک رمضان نیز اعضای کانون را تشویقی به اردوی زیارتی و سیاحتی خواهیم برد.