روایتی از حضور پرشور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در روز جهانی قدس/2
روايتي از حضور پرشور اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان در روز جهاني قدس/2

روایتی از حضور پرشور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در روز جهانی قدس/2

فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در آخرين جمعه ماه مهماني خدا مصادف با بيست و هفتمين روز ماه مبارک رمضان در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت کردند تا با حضور خود و اعلام انزجار و تنفر از رژيم غاصب اسرائيل با مردم مظلوم فلسطين همدلي کنند.
شناسه خبر : 37339 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در آخرین جمعه ماه مهمانی خدا مصادف با بیست و هفتمین روز ماه مبارک رمضان در راهپیمایی پرشور و باشکوه روز جهانی قدس شرکت کردند تا با حضور خود و اعلام انزجار و تنفر از رژیم غاصب اسرائیل با مردم مظلوم فلسطین همدلی کنند.


بر اساس این گزارش بعد از گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا، مساجد سراسر کشور حال و هوای معنوی خوشی پیدا کرده و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری با برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان و بویژه لیالی قدر با انرژی خوبی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و نشان دادند که مطیع  اوامر ولی امر مسلمین  آیت الله خامنه ای هستند و از مظلومین جهان حمایت خواهند کرد و با دهان روزه شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.


در ادامه  پای صحبت‌های برخی از مدیران کانون‌های مساجد استان گیلان می‌نشینیم :


« مازیار اسکندری» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس(ع) روستای نصفی رودبار ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: بیت المقدس اولین قبله مسلمین جهان و مهم ترین عامل وحدت میان مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار است. مکانی مقدس که مسلمانان فلسطینی سال هاست برای رهایی از اسارت و آزادی آن مبارزه می کنند.


اسکندی افزود: روز جهانی قدس که به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در اولین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نام گذاری شد، نشان از دور اندیشی آن رهبر فرزانه داشت تا همه مسلمان جهان همواره فلسطین را به یاد داشته باشند و برای آزادی اش مبارزه کنند.


وی در ادامه گفت: به برکت تدبیر هوشمندانه بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی و نور امیدی که در قلوب فلسطینیان مبارز به وجود آمد، اکنون بسیاری از ملت‌های مسلمان در آخرین جمعه ماه مـبارک رمضان، روز جـهانی قدس را گرامی می دارند و تلاش می کنند تا با حـضور گسترده در راهپیمایی، اهـمیت بیت المقدس جلوه گر و فریاد مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، در سراسر جهان طنین انداز شود که این نشان از بیداری ملت‌ها دارد. بیداری که از چند دهه قبل آغاز شده است و بی‌شک به آینده ای درخشان ختم خواهد شد.


این فعال مسجدی  تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، بر ماست که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنیم و رهایی قدس عزیز را فریاد بزنیم. اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد با حضور حماسی خود در صفوف به هم پیوسته آحاد مردم در روز جمعه  و در حمایت از مردم مظلوم و شریف فلسطین و برائت از صهیونیست جنایتکار در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و تجدید بیعت با آرمان های امام و رهبری، دشمنان داخلی و خارجی را ناکام بگذاریم.


 وقت برچیدن و نابودی اسرائیل است
 وعده محکم و زیبای خدا نزدیک است
محو این غده ی بی شرم و حیا نزدیک است


«مصطفی شابندری» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام مسجد امام حسین(ع) شهرک صبا رشت با اشاره به اهمیت روز قدس اذعان داشت: روز قدس که به‌طور رسمی روز جهانی قدس نامیده می‌شود، یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود که به منظور ابراز حمایت از فلسطینیان و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی به ابتکار مدبرانه امام خمینی آغاز شد و تا تحقق وعده الهی و پیروزی حق بر باطل ادامه خواهد داشت.


شابندری افزود: به همین مناسبت کانون شهدای گمنام رشت با اعضاء کانون خود و به همراه امام جماعت حجت الاسلام امیر چهري واعضاي هیأت امناء مسجد امام حسین(ع) شهرک صبا در این راهپیمایی تاریخی شرکت کردند. و ندای الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.


« مظاهر تسکینی» مدیر کانون فرهنگی هنری امام جواد(ع)محله آب و برق رشت گفت: امت اسلامی در لبیک به به فرامین مقام معظم رهبری و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدرمان در راهپیمایی روز قدس با صلابت و اقتدار شرکت می‌کنند.


تسکینی تصریح کرد: روز قدس، روز اتحاد و همدلی مسلمین جهان در برابر شیطان وکفر مطلق است. روز قدس روز نبرد با ستمگران و جنایتکاران زمان است که حتی به کودکان بی‌گناه رحم نمی‌کند و بدترین جنایت‌ها را زیر سایه سکوت جهانی انجام می‌دهد . بیش از هفتاد سال است که حقوق مردم مظلوم فلسطین زیر چکمه‌های رژیم نامشروع صهیونیستی له می‌شود.


روز قدس به ما نشان میدهد مقاومت صرفا متکی  به سلاح نیست و مقاومت مردم فلسطین با آن اراده پولادین درسی برای همه مظلومین جهان است که زیر بار ظلم و سلطه استکبار نروند. به فرموده مقام معظم رهبری" اگر امروز شما مسلمانان عقب بنشینید، بدانید که دشمن یک سنگر جلو می‌آید، دشمنی که تمام نمی‌شود، اسرائیل یک سنگر جلو می‌آید، آمریکا که دشمن جهان اسلام است، یک سنگر جلو می‌آید. اگر شما عقب بنشینید، آنها جلو می‌آیند. دشمنی میان آنها و میان شما امت اسلام که تمام نخواهد شد. خواسته‌های استکبارىِ استکبار که تمامی ندارد.


وی افزود: قدس پاره تن اسلام است هرچند فعلا جداست اما به زودی چنان استکبار و دیگر مزدورانش سیلی بخورند که در تاریخ و کره زمین همیشه از سیلی خورده شده اسلام به لرزه درآیند.


«سجاد شعاعی» مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) مسجد امام حسن عسکری(ع) پل تالشان رشت با تاکید بر حمایت و همدلی با مردم فلسطین گفت: مساله فلسطین مهمترین دغدغه جهان اسلام می‌باشد و روز جهانی قدس نیز توانسته مصیبت اشغال فلسطین  و جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل را هرساله برای مردم جهان را در راس مسائل جهان تداعی و یادآوری کند لذا همه‌ مسلمانان جهان باید با کمک همدیگر به یاری خواهران و برادران فلسطینی خود بشتابند تا اسرائیل نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطین  و جنایات ادامه بدهد و ملت فلسطین را تضعیف نماید و از پای در آورد.


بنابر توصیه حضرت امام راحل(ره):اگر مردم مسلمان جهان در همایش عظیم جهانی روز قدس، یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد رویکرد انقلاب اسلامی به مساله فلسطین ریشه در اعتقادات دینی ما دارد، حضرت علی(ع) در نامه ۴۷ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: باید در هر زمان و مکان، نسبت به ظالم ابراز دشمنی کرده و به یاری مظلومان شتافت.


لذا با توجه به آموزه‌های دینی ما نمی‌توانیم نسبت به مساله فلسطین بی توجه باشیم و وظیفه خود می‌دانیم که در این راهپیمایی شرکت کنیم و هر ساله مسئولین مسجد و کانون همراه با اعضای کانون اعم از نونهالان و نوجوانان و جوانان  در این مراسم شرکت می‌کنیم تا این عزیزان هم اهمیت موضوع را درک کنند.


«جواد ظهوری» از جوانان مسجد امام حسن عسکری(ع) پل تالشان رشت نیز در باره اهمیت روز جهانی قدس چنین گفت: روز قدس یعنی « محمد رسول الله والذین معه أشداء علی الکفار....» ، روز قدس یعنی تولی و تبری، روز قدس یعنی « کل یوم عاشورا و کل أرض کربلا » ، روز قدس یعنی بصیرت، یعنی شناخت زمان و مکان، روز قدس یعنی دشمن شناسی و اقدام بموقع علیه او،  روز قدس یعنی سازش ناپذیری و مقاومت در برابر دشمن.


این فعال مسجدی افزود: راهپیمایی روز قدس به نوعی اقرار به اعتقاد به این راه و تفکر و برائت زبانی و حرکتی عملی علیه دشمن اسلام و مسلمین و مظلومین عالم است .


« عاطفه خانی» مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای رودآباد رودبار روز جهانی قدس از یادگارهای ارزشمند امام راحل است که لرزه بربنیان سیاست های امریکا و اسراییل انداخته است..راهپیمایی روز قدس از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی در باره اهمیت راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس نماد مبارزه جهان اسلام با رژیم صهیونیستی است.


وی در ادامه این گفتگو گفت: فلسطینیان مظلومترن مردم تاریخ هستند که با دستان خالی نزدیک به یک قرن در اوج مظلومیت با دشمن تا بنا گوش مسلح در حال مبارزه هستند و مدعیان حقوق بشر در برابر این تجاوزات سکوت مرگباری اختیار کرده اند.


« محمد جواد راحتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد آقااباعبدالله الحسين (ع) محله غازیان بندرانزلی گفت: روز قدس یادگار و ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است. در هر زمان و در هر حال حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف از وظایف دینی و انسانی ما است اما با نگاه عمیق همیشگی  امام خمینی (ره) به مسائل گوناگون و نام گذاری جمعه پایانی ماه رمضان به نام روز قدس وظیفه ملی و اطاعت از ولی فقیه هم امر میکند تا در این راهپیمایی شرکت کنیم.


وی در ادامه اذعان داشت: آمریکای جنایت کار به همراه متحدان غربی و عربی خود که حالا هر روز در حال منزوی شدن هستند در حال دیدن نابودی اسرائیل هستند و این عمل به تکلیف ما ملت بزرگ مسلمان است که پا پس نکشیم و در میدان مبارزه در خیابان ها در چنین روزهایی باشیم.


وی در ادامه گفت: خدا را شاکریم که با کمتر شدن بیماری منحوس کرونا  توانستیم یکبار دیگر پرشور و با قدرت دیگر در راهپمیایی روز قدس همانند قبل شرکت کنیم.


« زهرا کریمی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای جوبن گفت: روز جهانی قدس ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) است که به دلیل ظرافت های موجود در آن، به یک جریان ضد استکباری علیه استکبار جهانی و در رأس آنها رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. همین ویژگی سبب شده است دشمنان اسلام ساکت ننشینند و به مقابله با حرکت مردم در روز قدس بپردازند. یکی از مهمترین اقدامات استکبار در این مسیر، ایجاد شبهه در خصوص حضور در راهپیمایی روز قدس است.


کریمی در ادامه گفت: اینجانب برخود لازم دانستم تا در مقابل مردم مظلوم و بی گناه فلسطین و دفاع از آنها با نیروها و اعضای کانون در این راهپیمایی عظیم شرکت کنم ان شاالله بزودی شاهد آزادی قدس باشیم.

« سیامک قنبرزاده» مدیر کانون فرهنگی هنری ثقلین رشت گفت: روز قدس روز اسلام است. ما باید فرمایش رهبرکبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را که فرمودند: روزقدس روزاسلام هست پاس بداریم وبا حضورخود وشرکت درروزجهانی قدس، به ملت فلسطین این پیام را بدهیم که ما پشت شما هستیم وازنهضت و انتفاضه شما حمایت می‌کنیم و به کشورهای ترسو وسازش‌کارعربی نیز می‌گوییم  ای بزدلان ترسوشما غیرت ندارین که با رژیم کودک کش اسراییل سازش کرده اید.


 قنبر زاده افزود: ما به همراه اعضاء کانون ثقلین با حضورپرشوردرراهپیمایی روزجهانی قدس شرکت کردمی تا این حرکت جهانی و منسجم  مشت محکمی بردهان یاوه گویان باشد. به امید روزی که ملت مظلوم فلسطیتوانند در کشور و خاک خود زندگی آرامی داشته باشند و جان و مال و ناموس آن‌ها از شر تجاوز دشمنان در امان باشد.


«شهره قدیمی» مدیر کانون فرهنگی هنری نرجس مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای سندس رودبار با تاکید بر حمایت از مظلومین جهان و تصریح اینکه این مساله یک وظیفه دینی و انسانی است گفت: قلب هر انسان نوع دوستی با هر عقیده و دینی از جنایات وحشیانه و تجاوزات این رژیم اشغالگر نسبت به جان و ناموس مردم فلسطین به درد می‌آید. واقعا  زندگی مردم رنجدیده فلسطین برای انسان غیر قابل تصور است ما با مردم عزیز فلسطین و تمام مظلومان جهان همدردی می کنیم.


وی افزود: روز جهانی قدس روز فریاد ومقاومت امت اسلامی برسرآمریکا و صهیونیزم درمقابل سیاستهای تفرقه انگیز است. کانون نرجس رودبارنیز مانند دیگر کانون‌ها و دیگر اقشارجامعه با احترام به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند قدس را آزاد خواهیم کرد، با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار ونفرت خود را ازصهیونیست و اشغالگران ابراز داشتیم.