گزارشی از حضور فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در روز جهانی قدس/1
گزارشي از حضور فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در روز جهاني قدس/1

گزارشی از حضور فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در روز جهانی قدس/1

فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان با حضور پر شور و گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس به فرمان مقام معظم رهبري لبيک گفتند و با آرمان‌هاي خميني کبير و شهداي گلگون کفن ايران اسلامي تجديد پيمان کردند.
شناسه خبر : 37305 تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)  از استان گیلان؛ 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همراه با سیل خروشان امت اسلامی در سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس حضوری پرشور داشتند.
 
 
برپایه این گزارش راهپیمایی روز قدس در حالی برگزار شد که به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا دو سال وقفه داشت. فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان  با حضور پر شور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و با آرمان‌های خمینی کبیر و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی تجدید پیمان کردند.
 
 
«فاطمه شهابی» مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا(ع) میان پشته بندرانزلی با بیان اینکه روز قدس یادآور ندای قدرتمندانه امام خمینی و باز خوانی جنایات وحشیانه رژیم کودک کش و خونخوار اسرائیل غاصب است گفت: یکبار دیگر خروش مردم مسلمان کشور اسلامی ما به صدا درآمد و مردم روزه دار با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس همدلی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.
 
 
«ارسلان اسماعیلی» مدیر کانون فرهنگی هنری پویندگان علم روستای شیرکوه رودبار گفت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را بر خود تکلیف می‌دانیم . آمده ایم تا باحضور خود  مراتب انزجار و تنفرمان نسبت به رژیم صهیونیستی را اعلام کنیم و نشان دهیم تا زنده ایم یک دم از آرمان‌های انقلاب عقب نشینی نخواهیم کرد.
 
 
« حجت الاسلام علی مقیس» امام جماعت، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد امام جعفر صادق(ع) و سخنران راهپیمایی و تجمع روز قدس در بخش کپورچال بندرانزلی با بیان اینکه  طبق فرمایش امام خمینی (ره) روز قدس فقط روز فلسطین نیست روز اسلام است. ملت‌های مستضعف باید در برابر مستکبرین اعلام وجود کنند.  ما حامی مستضعفان جهان هستیم و وظیفه خودمان می دانیم که با شرکت در راهپیمایی روز قدس انزجار خودمان را نسبت به این رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنیم.
 
«سودابه وحدانی» مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) روستای خشکرودبار صومعه سرا اظهار داشت: روز قدس روز حمایت از مردم ستمدیده و رنج کشیده فلسطین است. ملت ما هرگز یاد و خاطره امام راحل و شهدای کشور اسلامی مان بخصوص سردار شهید  حاج قاسم سلیمانی را از یاد نخواهند برد. به یاد داریم که حاج قاسم عزیز مدتی قبل از شهادت خود از گفته بود" هرگز در ازای زرق و برق و لاشه این دنیا، از این واجب دینی یعنی «حمایت از فلسطین» دست نخواهیم کشید. دفاع از فلسطین مصداق واقعی دفاع از اسلام و قرآن است و هر کس ندای شما را بشنود و به یاری شما نشتابد مسلمان نیست".
 
 
وی افزود: « فرزانه قربانی» شاعر کانون زینبیه(س) با سرودن شعری روز جهانی قدس را گرامی داشت و همچنین کودکان و نوجوانان کانون با کشیدن نقاشی این روز را گرامی داشته و با کودکان فلسطینی همدردی کردند.
 
 
وحدانی در ادامه گفت: اعضاي کانون زينبيه(س) مسجد ولعصر(عج) خشکرودبار در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، قرائت بيست و هفتمين جزء قرآن کريم را به شهداي مقاومت و قدس شريف هديه کرده اند.
 
 
حجت الاسلام «میلاد سلیمانی پور» مدیر کانون فرهنگی هنری عباسیه روستای طولارود تالش گفت: روز قدس بنا بر فرمایش امام خمینی رضوان الله تعالی علیه روز حیات اسلام است روز تلنگر به همه مسلمین جهان که باید به داد مسلمانان جهان مظلوم رسید و در از بین بردن رژیم غاصب صهیونیستی متحد شوند و لحظه ای در مقابل ظلم تسلیم نشوند ،و مرگ با عزت رو از زندگی با ذلت ترجیح دهند و تا پای جان از دین و خاکشان  دفاع کنند . ان شاءالله قدس آزاد خواهد شد و مردم فلسطین آزادانه خواهتد توانست برای کشورشان تصمیم بگیرنند .
 
 
«عبدالعلی لطفی نژاد» مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت فشکل پشته رودسر گفت: روز قدس روز نماد مقاومت و وحدت جهان اسلام،  ظلم خواهی، حمایت و همدردی با ملت مظلوم فلسطین است. امت اسلامی به برکت فرمان امام خمینی راهپیمایی روز قدس  را هر ساله برگزار و با بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کند.
 
 
«زهرا رهنما کاری» مدیر کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی طالب(ع) رضوانشهر اظهار داشت: روز قدس فقط متعلق به مردم مظلوم فلسطین نیست روز خروش مردم مسلمان جهان بر علیه رژ یم پلید صهیونیستی است. ما از چند روز قبل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس آماده شدیم تا با فریاد مرگ بر اسرائیل نهایت تنفر و انزجار خود را از اقدامات وحشیانیه اسرائیل نشان بدهیم و از ملت عزیز فلسطین حمایت کنیم.
 
این فعال مسجدی گفت: بچه‌های کانون علی ابن ابی طالب(ع) رضوانشهر علاوه بر شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس با کشیدن نقاشی همدلی خود را با کودکان ستم‌دیده فلسطینی اعلام کردند.
 
«سید محمد صادق عابدینی» مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج(ع) چالکیاسر لنگرود ضمن گرامیداشت روز قدس گفت: روز قدس عامل وحدت و همدلی مسلمانان جهان است. ما حضور در راهپیمایی روز  قدس را وظیفه دینی خود می دانیم و به برکت وجود نازنین امام خمینی توانستیم این روز را هر ساله باشکوه برگزار کنیم. امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، نشان داد انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران بلکه آغازی برای صدور انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی تمدن اسلامی جهانی است و مسلمانان همواره اولین قبله خود را چون گنج گران‌بها حفظ خواهند کرد تا این پرچم را به دست مهدی فاطمه برسانند.
 
 
وی افزود: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در دومین گام این انقلاب اکنون امام خامنه‌ای خلف صالح آن امام سفر کرده، حکم جهاد تبیین را صادر کرده‌اند. فلسطین مظلوم نماد مظلومین جهان اسلام و اسرائیل و هم‌پیمانانش، دشمنان جنایتکار و خون‌آشام هستند. ما به تاسی از حضرت امیرالمومنین (ع) و یاران با وفایش در طول تاریخ، چون شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سردار با صلابت جهان اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز این روز را گرامی داشته و تجدید پیمان کردیم.
 
 
عابدینی گفت: حضور در صحنه و دفاع از مسلمانان مظلوم کشور فلسطین را وظیفه دینی خود می دانیم و در عرصه جهاد تبیین پیشتاز بوده و به فرموده امام راحل عظیم‌الشان تا نابودی غده سرطانی اسرائیل جنایتکار از پای نخواهیم نشست وبه تمامی مسلمانان جهان اعلام می‌داریم که راه رستگاری و سرافرازی در پیروی از رهبر فرزانه انقلاب است واز تمامی نهادها و تشکل‌های مردمی  می‌خواهیم هم‌پیمان و لبیک‌گویان دست در دست هم دهیم تا بتوانیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی جامع عمل بپوشانیم همچنین به اسرائیل و هم پیمانان جنایتکارش از آل سعود خائن، اجانب منطقه‌ای تا شیطان بزرگ و… هشدار می‌دهیم انتقام سخت پابرجاست و توسط یک نهاد یا ارگان نخواهد بود بلکه به دست مسلمانان جهان این نصرت الهی انجام خواهد پذیرفت.
 
«محمد زارع» مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج(ع) مسجد الهادی(ع) رشت اظهار داشت: اعضاي کانون فرهنگي هنري باب الحوايج مسجد الهادي رشت همراه با سيل خروشان مردم قهرمان فهيم و بابصيرت گيلان و رشت در مراسم اخرين جمعه ماه مبارک رمضان در روز قدس حضور يافتند.
 
 
 وی افزود: روز قدس یک پیام جهانى دارد که  نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این است که امت اسلامى هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی رود، حتی اگر این ظلم از پشتیبانى استکبار جهانی برخوردار باشد، ملت شریف ایران از فلسطین حمایت می کند چون معتقد است روز قدس مخصوص فلسطین نیست؛ روز دنیاى اسلام است و لذا در جهان اسلام، مسلمانان با حضور خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.