کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان ویژه برنامه‌های لیالی قدر
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان ميزبان ويژه برنامه‌هاي ليالي قدر
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان؛

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان ویژه برنامه‌های لیالی قدر

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با رعايت دستور العمل‌هاي ستاد ملي کرونا ويژه برنامه‌هاي شب‌هاي قدر را هر چه باشکوه‌تر برگزار مي‌کنند.
شناسه خبر : 37028 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۷

«حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از گیلان؛ با بیان اینکه یکی از برکات ماه رمضان وجود لیلةالقدر در شب‌های آن است گفت:شب قدر در فرهنگ قرآن و در سیره معصومین(ع) ازجایگاه بسیار عظیمی برخوردار است، تا آنجا که شب قدر در قرآن برابر با هزار ماه دانسته شده و شب نزول قرآن، و شب تعیین تقدیرات یکسال و شب مبارک معرفى شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان  اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد میزبان روزه‌داران در شب‌های قدر هستند و برنامه‌های ماه رمضان به‌ویژه برنامه‌های شب‌های قدر را با توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

وی از برگزاری مراسم مناجات‌خوانی و احیا شب‌های قدر در مساجد استان خبرداد و افزود: این مراسم‌ها با برنامه‌ریزی بچه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شب‌های ۲۱،۱۹ و ۲۳ ماه رمضان با حضور سخنرانان و وعاظ و مداحان اهل بیت(ع) به صورت محله محور برگزار می‌شود.


رضوانی نژاد ادامه داد: قرائت دعای «افتتاح»، دعای «جوشن کبیر»، «ابوحمزه ثمالی» ، اقامه  نماز قضا، سخنرانی، روضه و دعای قرآن به سر و قرائت سوره های وارده در شب‌های قدر از جمله برنامه‌های  کانون‌های فرهنگی هنری در شب‌های قدر است.



مدیر ستاد فهمای گیلان  گفت: افطاری ساده، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده های نیازمند، توزیع غذای گرم، ، اطعام کریمانه، محفل انس با قرآن و پذیرایی سحر از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شب‌های قدر است.

رضوانی نژاد با بیان اینکه مقدرات انسان در شب‌های قدر رقم می‌خورد اذعان داشت : فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با به همراه داشتن کتاب قرآن، دعا و مهر سجاده شخصی و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مراسم معنوی شب‌های قدر شرکت می‌کنند.