کانون‌های مساجد گیلان میزبان برپایی سفره‌های افطاری و برگزاری مسابقات قرآنی در ماه رمضان
کانون‌هاي مساجد گيلان ميزبان برپايي سفره‌هاي افطاري و برگزاري مسابقات قرآني در ماه رمضان

کانون‌های مساجد گیلان میزبان برپایی سفره‌های افطاری و برگزاری مسابقات قرآنی در ماه رمضان

حجت الاسلام والمسلمين رضواني نژاد، با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد فهماي گيلان به مناسبت ماه مبارک رمضان، از برپايي سفره‌هاي افطاري و برگزاري مسابقات قرآني در سطح کانون‌هاي مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 36709 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۳

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، 

با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود، به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های استان پرداخت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: این برنامه‌ها با محوریت قرآن و برگزاری جلسات قرآنی و همچنین کرسی‌های تلاوت خانگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برپایی سفره‌های ساده افطار در مساجد گیلان خبرداد و بیان کرد: در راستای رزمایش مومنانه، توزیع غذای گرم، بسته‌های افطار و بسته‌های معیشتی نیز به همت خیران کانونی در ماه رمضان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مساجد اذعان کرد: در همکاری مشترک با صدا و سیمای مرکز گیلان در قالب برنامه ویژه افطار« ماه بهشت» هر روز یک سوال قرآنی توسط مدیر ستاد استان بعنوان کلرشناس مذهبی مطرح و روز بعد در خصوص آن توضیح داده شده و سه نفر از شرکت کنندگان به شرط قرعه که توسط مهمان برنامه مشخص می‌شوند و به هر یک مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰ ریال به‌عنوان هدیه اعطا می‌گردد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان جزءخوانی قرآن کریم در سطح مساجد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه محفل سی روز با قرآن در کانون‌های مساجد استان دایر است تصریح کرد: هر روز یک جز از قرآن کریم با حضور قاریان برجسته مسجد تلاوت شده تا همگان از برکات معنوی این ماه بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری جشن‌های میلاد کریم اهل بیت(ع) در کانون‌های مساجد استان خبرداد و اذعان کرد: برپایی سفره کریمانه در شب و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و برگزاری مسابقات و برنامه های متنوع فرهنگی هنری از برنامه‌های بزرگداشت این میلاد است.


وی برپایی ویژه مراسم لیالی قدر با مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شرح و تفسیر قرآن، تجلیل از روزه‌اولی‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی و بیان احکام از دیگر برنامه‌های اجرایی مساجد در ماه مبارک رمضان است.