آیت الله رودباری مدرسه علمیه جامع رشت را مهد پرورش عالمان برجسته کرد
آيت الله رودباري مدرسه علميه جامع رشت را مهد پرورش عالمان برجسته کرد

آیت الله رودباری مدرسه علمیه جامع رشت را مهد پرورش عالمان برجسته کرد

ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در بيانيه خود آورده است: آيت الله سيد مجتبي رودباري عمر شريف خود را وقف تربيت نسل جوان اين مرز و بوم کرد و با اخلاق مداري، سعه صدر و تواضع مثال زدني مدرسه علميه جامع رشت را مهد پرورش عالمان و فضلاي برجسته نمود.
شناسه خبر : 36444 تاریخ انتشار : ۳ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان، ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان با صدور بيانيه‌اي، رحلت عالم رباني آيت الله سيدمجتبي رودباري را تسليت گفت.متن بيانيه به شرح زير است.  

انا لله و انا اليه راجعون*   

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَي يَوْمِ الْقِيَامَةِ 

آيت الله رودباري، عالمي فرهيخته  و فقيهي جا افتاده و استادي مسلط و مديري توانمند در تربيت طلاب و علماي شايسته براي اين مرز و بوم بود. توان مديريتي ايشان در تربيت و تشحيذ طلاب به علوم حوزوي منشا آثار، خيرات و برکات زيادي براي استان گيلان و کشور بوده است.

زندگي پر پربرکت و مديريت بي نظير ايشان منشا پرورش طلاب و افاضلي شد که ثمرات وجودي اين طلاب گرانقدر در جاي جاي استان و کشور مشهود و ملموس مي باشد.

فقيهي که عمر شريف خود را وقف تربيت نسل جوان اين مرز و بوم کرد و با اخلاق مداري، سعه صدر و تواضع مثال زدني مدرسه علميه جامع رشت را مهد پرورش عالمان و فضلاي برجسته نمود. زيباترين دوران طلبگي آشنايي با اين عالم وارسته و تحت مديريت اخلاقي و علمي و فقهي ايشان قرار گرفتن بود.

از بزرگترين برجستگي هاي ايشان که در طول ۶ سال حضور تحت مديريتشان شاهد بودم در کنار سجاياي بزرگ اخلاقي  و علمي، اولا استفاده از اساتيد بزرگ و به نام براي تربيت علمي و اخلاقي طلاب و ثانيا تسهيل براي ورود دانش آموختگان و طلاب مدرسه اش به جرگه استادي سطوح پائين تر براي تقويت بعد علمي و کسب تجارب گرانقدر بود. فقدان اين عالم شريف يقينا براي استان گيلان و حوزه هاي علميه ضايعه بزرگي است.  

اينجانب اين ضايعه بزرگ را به محضر حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، مراجع عظام تقليد و حوزه‌هاي علميه خصوصا پرورش يافتگان در محضرش و مردم شريف استان گيلان و بيت مکرم و معززشان تسليت گفته و براي ايشان علو درجات و رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان صبر و شکيبايي و سلامتي از خداوند متعال خواستارم