کانون «پویندگان علم» رودبار رابط برتر در فهما 1400/نگاهی به تلاش‌های یک پیشکوست مسجدی که به ثمر نشست
کانون «پويندگان علم» رودبار رابط برتر در فهما 1400/نگاهي به تلاش‌هاي يک پيشکوست مسجدي که به ثمر نشست
با رابطان برتر در فهما 1400؛

کانون «پویندگان علم» رودبار رابط برتر در فهما 1400/نگاهی به تلاش‌های یک پیشکوست مسجدی که به ثمر نشست

16 سال خدمت صادقانه و بدون چشم‌داشت «ارسلان اسماعيلي» به کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد رودبار و کارنامه درخشان او در کانون پويندگان علم، رتبه رابط برتر فهما را براي بچه‌هاي مسجد به ارمغان آورد.
شناسه خبر : 36115 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۱

«ارسلان اسماعیلی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، با بیان اینکه این کانون توانست در فهمای ۱۴۰۰ به‌عنوان رابط برتر کشوری معرفی شود افزود: شبکه رابطین فهما در سال ۱۴۰۰ با فعالیت هزار و ۲۴۰ کانون به فعالیت خود ادامه داد که ۵۹ کانون بر اساس میانگین امتیاز شبکه، تعداد کانون‌های مستقر در مناطق محروم، مرزی و روستایی، امتیاز شخصی کانون رابط و همچنین بر اساس ارزیابی ستاد فهما استان به‌عنوان منتخب اعلام  شدند.

 

                                             

 
مدیر کانون فرهنگی هنری پویندگان علم گفت: کانون فرهنگی هنری پویندگان علم  مسجد جامع روستای شیرکوه رودبا  از کانون‌های فعال استان گیلان است که سال 84 تاسیس شد و اکنون دارای 455 عضو فعال است و در «فهمای 1400»  امتیاز 16 هزار و 851 را کسب و همچنین به‌عنوان رابط برتر شناخته شد.                     

                                                

وی در ادامه فعالیت‌های کانون پویندگان علم را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: فعالیت‌های کانون در ۱۲ رواق در قالب رویداد ملی فهما و در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار شد.

 

                                             

اسماعیلی با بیان اینکه هر روز نمازهای یومیه در مسجد به همت اعضای کانون به صورت جماعت برگزار می‌شود تصریح کرد:  با کمک خیرین شیرکوه، حلیمه‌جان و شهربیجار در این صندوق اقدام به احداث منزل مسکونی برای محرومان می‌کنیم که سال پیش دو باب منزل محرومان احداث و تحویل شد و امسال نیز دو منزل در دست احداث است.                            

                                             

 

مدیر کانون پویندگان علم رودبار فعالیت‌های جهادی این کانون در قالب طرح مواسات و محروميت زدايی در ایام شیوع کرونا را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: اعضای کانون با جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی و با توزیع بسته‌های معیشتی، گوشت قربانی، نوشت افزار بین دانش آموزان بی‌بضاعت به کمک محرومان و نیازمندان شتافتند.
 
وی با اشاره به اهدای تبلت به بچه‌های بی‌سرپرست و نیازمند از دریافت تسهیلات برای اشتغال و کارآفرینی جوانان با معرفی کانون خبرداد و تصریح کرد: تلاش داریم تا با رایزنی جهت دریافت وام اشتغالزایی برای جوانان از مهاجرت این قشر به شهرها جلوگیری کرده و به پویایی و رونق اقتصادی محل کمک کنیم.                                       

                                               

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت‌های مسجد محور باید به همت جوانان و با جذب آنان به این مکان مقدس برگزار شود اظهارکرد: با اجرای برنامه‌های اردویی سیاحتی- زیارتی، برپایی مسابقات، اهدا جوائز و با ارتباط نزدیک با مدرسه گام‌هایی را برای جذب جوانان و نوجوانان و مشارکت آنها در فعالیت‌ها برداشته‌ایم.                                      

                                             

 وی تشکیل گروه سرود، برپایی سفره‌های قرآنی، جشنواره‌های غذاهای سنتی، سه شنبه‌های تکریم، آموزش قرآن و احکام به کودکان و نوجوانان، برپایی کلاس‌های مختلف صحیح خوانی اذکار نماز برای اعضای کانون در دوره‌ها و مقاطع مختلف سنی و پیگیری امور مربوط به کانون‌های مساجد شهرستان رودبار را از عواملی دانست که موجب کسب عنوان رابط برتر کشوری برای این کانون شد.