کانون شهدای آغوزبن در دل کوه‌های اشکورات به فعالیت می‌پردازد
کانون شهداي آغوزبن در دل کوه‌هاي اشکورات به فعاليت مي‌پردازد

کانون شهدای آغوزبن در دل کوه‌های اشکورات به فعالیت می‌پردازد

کانون فرهنگي هنري شهداي روستاي آغوزبن کندسر رودسر يکي از کانون‌هاي فعالي است که بايد مورد حمايت مادي و معنوي قرار بگيرد.
شناسه خبر : 36087 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان،  کانون فرهنگی هنری شهدای روستای آغوزبن کندسر رودسر از کانون‌های فعال استان گیلان است که سال 92 تاسیس شد و اکنون با مدیریت «رمضان صفری» دارای 119 عضو فعال است و موفق به کسب امتیاز 14748 در رویداد ملی فهما شده است.

                                                                          
«رمضان صفری» با اشاره به اینکه به ضرورت‌های فرهنگ دینی و اجتماعی باید از طریق کانون‌های فرهنگی هنری، توجه بیشتر کرد افزود: امروز مساجد در تداوم انقلاب نقش موثری را ایفا می کنند و این کارکرد از ابتدای شکل گیری انقلاب وجود داشته و همچنان باید تقویت شود.

                                                   
 
وی با بیان اینکه اکثر اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای روستای آغوزین را نسل جوان تشکیل می‌دهند گفت: وجود جوانان مومن، متعهد، باانگیزه، دغدغه مند و خلاق در کانون، اهمیت توجه به این مرکز را دو چندان کرده است.
مدیر کانون شهدای روستای آغوزبن  اکثر اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای روستای آغوزین را نسل جوان تشکیل می‌دهند گفت: وجود جوانان مومن، متعهد، باانگیزه، دغدغه مند و خلاق در کانون، اهمیت توجه به این مرکز را دو چندان کرده است.

                                                
 
صفری با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری باید در متن دیده شوند و نه در حاشیه تصریح کرد: کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی، آموزه های قرآنی، سیره نبوی، معارف اهل بیت(ع)، مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن و جذب جوانان در اولویت نخست هستند.

                                              
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای آغوزین خاطرنشان کرد: همه مفاهیم، مبانی و اندیشه‌های دینی و همچنین دستاوردهای انقلاب در کانون های فرهنگی هنری ساری و جاری است.

                                               
 
وی اظهار کرد: در این راستا با توجه به اینکه کانون ما یکی از کانون‌های فعال در سطح استان گیلان است و 2 سال پیاپی به عنوان کانون برتر شهرستان رودسر معرفی شده، انتظار می‌رود مسئولان امر توجه بیشتری به کانون ما کنند.
 
صفری با بیان اینکه حمایت مسئولان سبب دلگرمی اعضای کانون و برگزاری برنامه‌های بیشتر و با کیفیت‌تر می‌شود افزود: متاسفانه مدیران شهرستان با مدیران کانون هیچ ارتباطی ندارند تا سبب انگیزه شوند.

                                                  
 
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای آغوزین با بیان اینکه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری بدون کوچکترین حمایت از جانب مدیران شهرستان پای کار هستند گفت: دادن امکانات لازم به کانون‌های فرهنگی مساجد سبب اعتلای فرهنگ خواهد شد زیرا این کانون‌ها برای اجرای برنامه‌ها هزینه‌های گزافی می‌پردازند.
 
وی با اشاره به پاره‌ای از فعالیت‌های این کانون تصریح کرد: جلسه ماهانه هم اندیشی بین هیات امنای مسجد، شورا و دهیاری، برگزاری دعای کمیل و استقبال اعضا حتی در شرایط بحرانی، تاسیس گروهی به عنوان حامیان محیط زیست، غبارروبی مسجد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بچه های ۸تا ۱۴سال برای آشنایی با کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات پینگ پنگ، مسابقات فوتبال گل کوچک، مسابقات مجازی در ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات بومی محلی مثل آکوله بازی، طناب کشی، هفت تلاشه از جمله فعالیت‌های این کانون است.

                                                
 

 صفری خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، تشکیل گروه سرود توسط اعضای کانون، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان روستا، کمک رسانی اعضای کانون برای خاموش شدن آتش سوزی جنگل، عیادت از سالمندان و گوش دادن به درد و دل هایشان باهدف دلجویی از آنها، عیادت بیماران و اهدای کتاب، برگزاری کلاس‌های آموزشی کامپیوتر از دیگر برنامه‌های این کانون است.

                                                
 
امید می رود با حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان به کانون‌های مساجد، شاهد فعالیت بیش از پیش و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد و تربیت انسان‌های طراز اسلامی باشیم.