مهارت‌افزایی با هدف ایجاد اشتغال برای بچه‌های در کانون علی ابن ابی طالب(ع) رضوانشهر
مهارت‌افزايي با هدف ايجاد اشتغال براي بچه‌هاي در کانون علي ابن ابي طالب(ع) رضوانشهر

مهارت‌افزایی با هدف ایجاد اشتغال برای بچه‌های در کانون علی ابن ابی طالب(ع) رضوانشهر

رهنماکاري با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري علي ابن ابي طالب(ع) رضوانشهر، آموزش مهارت‌هاي مختلف در راستاي اشتغال‌آفريني و کمک‌هاي مومنانه را به عنوان مهمترين برنامه‌هاي اعضاي اين کانون برشمرد.
شناسه خبر : 36075 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۲

«زهرا رهنماکاری» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گیلان، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی‌طالب(ع) در سال 1389 در مسجد علی ابن ابی‌طالب(ع) رضوانشهر فعالیت خود را آغاز کرد و در هر سه دوره فهما خوش درخشید و امسال  با  کسب 17886 موفق شد در گروه سوم کانون‌های فعال از حیث امتیاز  در رویداد ملی 1400قرار بگیرد.

                                              

                                        

مدیر کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه اکثر اعضای این کانون را جوانان تشکیل می‌دهند اظهار کرد: یکی از عرصه‌های مهم فعالیت این کانون مربوط به بُعد آموزشی و مهارتی است.

                                           

وی گفت: برای جذب جوانان و نوجوانان  در اغلب مناسبات ملی و مذهبی، مسابقات دارت، فوتبال محلات را برگزار می‌کنیم.

                                          

رهنما افزود: همچنین یک دوره شش ماهه نجاری برای پسران در یک کارگاه نجاری در شهر رضوانشهر برگزار کردیم تا زمینه اشتغال برای شرکت کنندگان فراهم شود.

                                             

مدیر کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی‌طالب(ع) : علاوه بر فعالیت‌های آموزشی در زمینه قرائت قرآن، آموزش احکام و نماز و … یکی از عرصه‌های آموزشی ما ناظر به حوزه کسب و کار است. برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای بانوان و کلاس کارگاه نجاری برای پسران فاقد شغل علاقمند به رشته نجاری از جمله برنامه‌های این کانون برای آموزش اشتغال به اعضای این کانون بوده است.

                                             


رهنما اظهار داشت: اکنون زنان سرپرست خانوار و بانوانی که آموزش  دوره نازک دوزی و صنایع دستی را فرا گرفتند برای خود ایجاد اشتغال کرده اند، که در این راستا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسامی چندین نمایشگاه صنایع دستی(میناکاری، عروسک بافی، نقاشی روی شیشه، حصیر بافی، قالی بافی، گلیم بافی) در سطح شهر برپا کرده‌ایم.

                                            
 
وی با بیان اینکه با برگزاري مسابقات مختلف شعر و نقاشی کودکان را ترغیب به رفت و آمد به مسجد کرده‌ایم افزود: برگزاری بازی‌های بومي محلي، مسابقه‌ کتابخوانی، توزيع بسته‌های کمک معيشتي و پخت نذری های مشارکتی و توزيع بین نيازمندان از دیگر برنامه‌های این کانون است.

                                             
 
مدیر کانون فرهنگی هنری علی ابن ابی‌طالب(ع) گفت:از زمان شیوع بیماری کرونا اکثر فعالیت‌های کانون بخصوص برای کودکان، در قالب فضای مجازی صورت می‌گیرد.

رهنما در باره کمک‌های خیرخواهانه و توزیع بسته‌های معیشتی و گوشت قربانی موسسه حضرت خدیجه(س) گفت: خدا را از این بابت شاکریم که به ما توفیق داد تا بتوانیم دل‌های دردمندی را شاد کنیم.

                                          

وی در پایان خواستار همکاری بیشتر اصحاب مسجد و مسولین برای رونق و پویایی بیشتر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد.